Pages

Wednesday

Bercuti ke Perlis...

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Sudah lama saya tak update blog ini....harini baru dapat tenaga untuk post entry cuti2 Malaysia....hi hi hi....

Tadi baru lepas berbuka puasa....syhhh..puasa ganti lorrr...hi hi hi....Alhamdulillah....dapat ganti puasa yg ke 10 hari...masih ada banyak lagi baki puasa yang perlu diganti ekoran daripada ketidakupayaan saya berpuasa sebelum ini....almaklumlah....orang sakit....hi hi hi....apa2 pun...semoga Allah memberikan saya tenaga dan kekuatan untuk terus menggantikan puasa sebelum tibanya bulan yang dinanti2kan oleh umat Islam seluruh dunia iaitu bulan Ramadhan....

6hb Jun 2009...
Saya dan keluarga telah menghadiri sebuah majlis perkahwinan sepupu ayah di Bukit Jelutong, Shah Alam.... Best? Hurmmm..biasa sahaja.... dan yang paling penting...saya dapat berjumpa dengan sepupu saya yang sedang sarat mengandung....!! Dia datang bersama suami tercinta....romantis gitu tau...almaklumlah...suami dia baru balik dari belayar....hi hi hi....semasa bersembang dengan sepupu saya....dia ada bertanyakan...saya mahu guna gelaran apa nanti setelah anak dia lahir? ha ha ha....untuk pengetahuan semua...sepupu saya ini bakal memberikan cicit pertama kepada nenek dan atok kami...dan anak saudara saya yang pertama! Jadi...saya beritahu dia...saya mahu anak dia panggil saya Mamma Mia..!! hi hi hi....Ok x???

Selepas menghadiri majlis itu...saya dan keluarga telah berkunjung ke rumah atok saudara saya...bekas Panglima Tentera Laut tahun '86-'90...korang cari sendiri k...hi hi hi....best sungguh...sebab kami dihidangkan dengan air kelapa dengan roti yang dibuat sendiri oleh atok saudara saya....hi hi hi...tak sangka..pandai juga dia memasak....hi hi hi....

7hb Jun 2009hingga 9hb Jun 2009....
Perjalanan kami sekeluarga bersambung ke negeri Perlis Indera Kayangan....ayah mahu bawa kami sekeluarga pergi bercuti ke utara pula....Thanks ayah...we're enjoyed the holiday...! Dalam perjalanan kami ke sana....kami dapat lihat sawah padi yang terbentang luas....memang cantik....kami tak pernah pun menjejakkan kaki ke bendang...terasa ingin juga untuk melihat pokok padi dari dekat...tapi tidak berkesempatan....hi hi hi...sedang saya leka menikmati pemandangan indah di tepi highway ke utara....tiba2 saya terlihat satu kemalangan maut...waaaa...saya terkejut dan terkedu sebab saya ternampak sekujur tubuh kaku yang tertiarap dengan tangan yang hancur.....! lebih malang lagi..hanya saya seorang sahaja yang nampak kedaan mayat itu......menggigil juga saya sekejap....ayah menyuruh saya beristighfar banyak2...alhamdulillah...selang beberapa minit....saya dapat menenangkan keadaan diri saya....memang agak terkejut juga la.....saya tak boleh melihat benda yang mengerikan.....lemah semangat....hu hu hu...

Jam 3 petang kami telah selamat tiba ke tempat penginapan kami di Putra Brasmana Hotel yang terletak di Kuala Perlis....pada mulanya...saya dan adik2 terkejut sangat...sebab pekan Kuala Perlis kecil sangat....mall pun tak ada....kecewa~ Tapi kekecewaan kami terubat apabila masuk ke dalam bilik hotel....pandai betul kawan ayah pilihkan bilik...mengadap laut dan jeti untuk ke Langkawi...dapat juga menikmati sunset dan duduk di bawah moonlight dan saya tiba2 teringatkan kekasih hati....waahhhh~

Di hadapan Putra Brasmana Hotel Kuala Perlis. Dari kiri: nakip, mama, deli, dd & ayah.

Setelah berehat sehari...pada hari Isnin...ayah bawa kami sekeluarga berjalan di negeri Perlis Indera Kayangan...mula2 kami ke Taman Ular.... Pada mulanya...saya berasa teruja untuk melihat ular2 di sana....tetapi...setelah saya masuk sendiri ke Taman Ular itu....saya terkejut melihat kondisi tempat itu....tak terjaga....walaubagaimana pun....sedikit sebanyak saya dapat mengetahui beberapa jenis ular yang saya sendiri belum pernah lihat di mana2 zoo....dan saya paling teruja melihat ular yang telah diawet ini:

Ular bunting yang telah dioperate diawetkan di Taman Ular Kuala Perlis.

yang bulat2 tu telur dia....menggelikan juga....errghhhh!

Ayah kelihatan gerun apabila diminta untuk bergambar dengan ular sawa.

Selepas puas kami melihat ular2 yang busuk dan menggelikan itu...kami meneruskan perjalanan kami ke Padang Besar....seperti biasalah...shopping...hi hi hi...mama memang suka tempat2 seperti ini....rambang mata dia....banyak juga ayah berhabis duit di sana....yang paling gembira....Nakip la...adik lelaki saya yang ke-3...dia la yang banyak borong barang2 peribadi...baju...kasut..beg...huh~ Gambar di Padang Besar saya terlupa nak ambil....terleka dengan bershopping....hi hi hi....

Selepas puas membeli belah dan merambangkan mata sampai pening kepala....kami ke Gua Kelam....jarak antara tempat yang kami kunjungi...semuanya berdekatan....Perlis kan kecil sahaja....hi hi hi....setibanya kami di Gua Kelam....lihatlah gambar kami sekeluarga semasa di sana.....hanya satu perkataan sahaja dapat diungkapkan ketika berada di dalam gua tersebut.....subhanallah...

Di hadapan Gua Kelam.

Nakip berposing di dalam gua.

Adik beradik saya.

Nakip yang sengal.

Subhanallah.......alhamdulillah....semasa perjalanan saya ke negeri Perlis....saya serta adik2 saya cukup kagum dengan gambar di bawah ini....

Awan yang membentuk seakan2 kalimah Allah.

Ok lah....saya rasa...sampai di sini sahaja saya dapat berkongsi percutian saya bersama keluarga tersayang.....insyaallah....ayah akan bawa kami bercuti lagi...tapi tak tahu lagi nak ke mana....akhir kata...thanks ayah....saranghaeyo ayah!! hi hi hi!!!

8 comments:

Kehidupan said...

wah, best bercuti....

mama mia yang paling xleh blah...

sudah tgk cite mama mia lom nih....?

hi hi hi.....

p/s : penulisan sebijik karangan UPSR/PMR

myra said...

hahaha.....leh la dik bt rujukan utk memantapkan lagi karangan adik ye.....

Kehidupan said...

yup, harap UPSR saya leh tulis macam makcik nih.....

cayataro?! said...

nk ngorat nakib ah ^,^

myra said...

hi hi hi....nakip?

ngorat la deli......comel gitu! ahaks!

eyes143.. said...

nak ngorat nakip gak ^_~

myra said...

namau la....ngorat la deli....comel tau! hi hi hi!

cayataro?! said...

hepp..cik mate amek deli ok..
1st come 1st serve! >,<