Pages

Wednesday

Hari Semalam Yang Memenatkan...

Hari Selasa memang memenatkan.....bangun pagi2....sebab kelas kul 8....berdereeeeeeet sampai kul 1....kul 1 sampai kul 2 rehat jap....xrehat pun sebenarnya sebab kul 2 ada Engineering Lab sampai la kul 5....sebelum g lab tu...sure la nak kene tgk2 manual lab...kalau x nnti..terpinga2 plak masa bt eksperimen....hi hi hi....

Untuk eksperimen minggu ni...kumpulan saya....kena bt eksperimen kat Rotary Evaporator Unit....lebih kurang la dengan eksperimen yang sebelum ni....Thin Film Evaporator Unit....cuma kali ni xdelah serumit sebelum ni....hi hi hi....xde banyak graph nk kena bt....

Huh~

Saya memang ske kalo ada lab....walaupun ianya memenatkan...tp bes...sebab kita dpt praktikkan apa yg kita belajar dlm kelas....dari situ..kita akan dapat macam mana sesuatu unit tu beroperasi....

Di sini saya nak share la gamba2 yang sempat saya amik semasa eksperimen sedang dijalankan....hanya unit dan group members saya je la ekk....proses yang berlaku xdpt nk amik..sebab xnampak...hi hi hi!



Refractometer...utk menguji RI component....utk eksperimen ni...kami gunakan ethanol n air....
Dari kiri ; Dzul, Fieda, Ami, Nuyu....sedang berpura2 busy...ha ha ha!
Bulb yang mengandungi waste (H2O)....
Rotary Evaporator Unit

2 comments:

Lynda.CG said...

OOOo..payah gak engineering ni kan..pelik2 nama brg..hehe

myra said...

agak payah....tp sonok!

hi hi hi....