Pages

Tuesday

I Do Feel Better Now

Setiap yang berlaku...pasti ada hikmah di sebaliknya....dugaan semestinya pahit untuk ditempuh...dan setiap dugaan yang pahit tu..pastinya kita akan merasakan kemanisan dugaan tu kemudian hari....Allah xberikan sesuatu dugaan kepada mereka yang xmampu hadapinya...setiap mereka yg menerima dugaan dari Allah..pasti..dan dapat menempuhi setiap dugaan tersebut...hari2 yang dilalui..xsemestinya gembira....pasti akan ada masalah yang memerlukan kita mencari jalan penyelesaian....dan jalan penyelesaian pastinya akan datang dalam pelbagai cara...tapi...jalan penyelesaian yang bagaimana kita akan pilih....? yang mendatangkan kebaikan di masa akan datang...ataupun yang memberikan 1001 penyesalan di kemudian hari? membuat pilihan sememangnya terletak di tangan kita....tapi...adakah pilihan yang kita buat itu...mengikut gerak hati..ataupun mengikut pertimbangan dari akal fikiran....dan semestinya...pilihan yang kita buat...bukan melibatkan kita sahaja...tapi orang lain....so....buatlah keputusan atau pilihan dengan bijak....segala masalah dapat dirungkaikan dengan apa jua cara....bezanya....jenis pilihan yg kita buat...kalo baik pilihan tu..baiklah jugak keputusan bagi penyelesaian sesuatu isu tu...dan sebaliknya....

Semalam...saya beli kasut raya!

Tapi agak terkilan sebab kasut yang saya idamkan xdapat nak beli...waaa~ Kenapa saya xdapat beli kasut tu??? Sebab2nya...kasut tu bertumit tinggi...Ayah da pesan awal2 jangan pakai high heels disebabkan kaki saya yang patah ni...dan kemungkinan utk terpele'ot tinggi...hi hi hi..lagi satu..sebab kasut tu da kehabisan saiz.....ramainya kaki perempuan saiz 9....ingatkan kaki perempuan kecik2....rupa2nya x....waaa~ Apa2 pun..kasut da beli...menyesal ke x..itu belakang kira...sebab saya ni bukan seorang yang cerewet...asalkan ada kasut utk dipakai pada hari raya nanti...sudah memadai....kalo nak dibandingkan dengan org yg xde duit..pakai selipar jepun je hari raya...saya ni da terlalu bertuah da....Thanks to Allah...

Alhamdulillah...hari ini...masuk hari yang ke-10 kita berpuasa....dan saya semakin merasai ketenangan bulan Ramadhan ni...segala masalah yang berlaku...dapat diselesaikan dengan bantuan dari Allah s.w.t....alhamdulillah...alhamdulillah...alhamdulillah....semakin kita mendekatiNya...semakin tenang rasa....dan semakin dapat saya rasakan sesuatu yang sejuk dalam hati ni....dan saya xtau bagaimana nk describe perasaan saya...yang pasti...saya rasa tenang....tenang sgt2....memang sebelum ni...saya xdapat mengawal diri daripada mengikut kata hati yang busuk ni....tapi....saya cuba...dan saya cuba dekatkan diri dengan Allah...dan saya dapat rasakan ketenangan tu hari demi hari...dan saya mampu utk terima apa jua dugaan selepas ni..insyaAllah....dugaan yang saya terima sangat ringan....kalau nak dibandingkan dengan dugaan mereka di luar sana....saya bersyukur....

Juadah berbuka utk hari ini...sangat simple....dan mulai saat ni...saya xkan melakukan pembaziran lagi....mesti korang rasa pelik kan nape saya jadik mcm ni...hi hi hi..tah la....baru dapat hidayah kot...hi hi hi...ok la....saya persembahkan.....myra's diet journal for today...& yesterday....hi hi hi...

Today:
- Nasi (1/2 senduk je tawww!)
- Kari ayam (ayam tanpa kulit ye...)
- Tauhu Jepun ( satu batang tu je...)
- Air Ribena ( 2 gelas)
- Green tea with honey ( 1 cawan)
- Plain water ( banyak!!!)

Yesterday:
- Bihun tomyam ( 5 sudu je...xde selere...)
- Limau mandarin ( 2 bijik)
- Herbalife
- Orange juice (2 gelas)
- Plain water

Dan sekarang...korang leh buat keje masing2 ye...thanks sebab sudi baca entry kali ni...sehingga berjumpa lagi ye...tata..titi..tutuuuuu.....muah!

4 comments:

Lynda.CG said...

semoga berjaya journal dit tuh! lynda tgk pun lapar je. kenyang ke bole tahan ke puasa

myra said...

hi hi hi...da bese da lynda.....

so xde rasa pape sgt pun.....

nak cantik bukan senang kan.....hi hi hi....

syed said...

kamu diet2 ni disertakan dgn exercise x?
utk mendapatkan kesan yg lebih cepat, kena ada pakej(diet + exercise)..saya ckp berdasarkan pengalaman..hehe

myra said...

ye..exercise memang penting....tapi buat masa skang saya hindarkan exercise yg berat seperti jogging n skipping..ini kerana kaki saya masih dlam proses nak baik.....so..hanya mampu berjalan kaki sahaja....dismping melakukan kerja2 rumah seprti membasuh pakaian menggunakan tangan dan juga menyapu lantai...hi hi hi....di samping tu...saya lebih suka window shopping....! hi hi hi....