Pages

Friday

Selamat Hari Raya Aidilfitri...'09

Salam semua.....

Amacam raya tahun ni?? Baju kaler apa tahun ni??? Sedondon tak ngn bf/gf?? Hi hi hi...mestilah nk sedondon kan....saya ngn Qree xsedondon pun....kontras gila kaler baju raya tahun ni ngn dia...saya kaler kuning kecoklatan..dia kaler biru...kalau xsilap la....hi hi hi....

Saya dan keluarga seperti biasa...pulang ke kampung yang terletak di Kota Tinggi, Johor untuk beraya bersama sanak saudara....kami memulakan perjalanan ke kampung pada 18hb September 2009....tapi sebelum memulakan perjalanan ke sana...kami sekeluarga telah berbuka puasa di restoran Heritage Oriental Recipes, Manjung....makanan di situ...ermm..not bad la...bes dan sedap jugak la.....makanan kat situ xpedas pun...sebab kat situ makanan ala2 chinese food....so...untuk pertama kali sepanjang saya bercuti di rumah...saya tidak mengalami sakit perut...kalau tidak....pas buka puasa...mesti sakit perut...walaupun makan kuih sebijik....hu hu hu...sedey je tau......



Hidangan untuk malam tu....sotong goreng tepung plus sweet n sour sauce....tauhu jepun....ikan pe tah masak stim...buttered prawn ngn ayam masak apa tah.....pastu..untuk minuman...air sirap bandung dan jugak apple juice......kami menunaikan solat maghrib sebelum memulakan perjalanan jam 8.30 malam.....

Memang menjadi kegemaran bagi kami sekeluarga untuk pulang ke kampung pada waktu malam.....lebih2 lagi dekat2 nak raya....suasana kat highway sangat meriah....hi hi hi....ada jugak lah kesesakan jalan raya menuju ke utara....kami bernasib baik sebab xde la sesak sangat.....hi hi hi....kami tiba di kampung pada jam 4.30 pagi....sebelum tu..kami sempat bersahur di KFC.....dan di KFC....tangan saya tersepit kat pintu restoran fastfood tu....waaaa...sakit gila.....



Sampai lebam tau....ni lebam untuk hari yg ke-3.....macam mana la saya la boleh tersepit....hu hu hu...agaknya terlalu mamai.....mana taknya...nak menuju ke KFC tu pun..saya berjalan sambil pejam mata....ngantuk sangat.....ish!

Yeahhhh!! 1 Syawal 1430 jatuh pada 20hb September 2009......!

Seperti tahun2 dulu....kami sekeluarga memang beraya bergilir2 umah nenek sebelah Ayah ngn Mama....tahun ni...giliran kami berhari raya pertama di rumah sebelah Mama....hurmmm..tah lah....agak hambar la kalo sebelah Mama ni....hi hi hi...bosan...sebab kami adik beradik xberapa rapat dengan sepupu kat sana...kalau sebelah Ayah...kami sangat rapat dengan sepupu2....hu hu hu...tapi lepas bersalaman dan menghadiri majlis open house sebelah Mama...kami balik ke sebelah Ayah pula..almaklumlah...sekampung je...hi hi hi...jalan kaki pun bole....tyme kat sebelah ayah ni...dapat la jugak duit raya....banyak...dalam seratus lebey jugak...hi hi hi...tapi kalau da kerja nanti....xdapat la.....hu hu hu.....

Jom tengok gambar2 raya saya!

Photobucket

Ni masa hari raya ke-3....nak beraya ke Batu Pahat....Dari kiri; DD, Shasha, Nakip......

Ni aksi2 gila2 dan bajet cute tahap gaban pada hari raya pertama...aksi ni captured by Nakip....Dari kiri; Shasha, DD, Kak Nana, Myra......

Erk! Deli ngn DD....wat a cute face....haaa~

Bajet cantik la tangkap gambar guna hs SE T707??? Hampesss jugak...ha ha ha! Dari kiri; DD, Myra....

Inilah adik beradik saya yang comel2! Tapi...kenapa Deli berwajah sedemikian?? Hancusss....untuk makluman...ni pun dari hs SE T707 yang xberkualiti...hua hua hua.......Dari kiri; Nakip, Deli, ermmmmm....Myra(atas), DD(bawah)....

Ini anak saudaraku.....sangat la tembam...baru 3bulan...name dia..Iman Sufiya....tapi Mak Long Myra panggil dia Sufi je....hi hi hi.....eeee...xglamour la panggil Mak Long....erghh~ Pipi Sufi ni..sangat tembam...dan telah menenggelamkan hidungnya sendiri...manakala...mulutnya...
sangat rancak bergerak...tapi xtau dia nak cakap apa....hi hi hi...nasib baik la...Mak Long Myra ni paham bahasa baby...ahaks~

Di hari raya yang ke-3....pakai baju raya tahun lepas....sebab tahun ni...banyak beli kasut dari beli baju....hua hua hua.....bersama Deli yang tersangat lah tembamnya....nasib baik sudut tangkapan gambar ni tepat..kalau tak....nampak jugak ketembaman pipi saya....ha ha ha......

K la....lepas ni..saya uploadkan video yang saya suka....

Papai!!!

No comments: