Pages

Wednesday

Aku Sudah Mampu Tersenyum...

Hari demi hari...aku rasa seperti hidup aku kembali normal....walaupun tanpa kehadiran seorang lelaki yang boleh aku cintai dan sayangi...dan kali ini...aku betul2 telah membuktikan bahawa aku boleh hidup tanpa lelaki....lelaki yang pada mulanya menjanjikan kata2 manis di awal pertemuan....dan menusukkan duri2 tajam dalam diri aku ketika di akhir pertemuan....

Aku masih bertahan di atas bumi ini...bersama kekuatan yang aku ada sekarang....kekuatan yang tidak akan pernah rapuh.....keluarga aku...itulah sumber kekuatan dalam diri aku sekarang....mereka telah banyak menyaksikan jatuh bangun aku....suka duka aku dalam menempuhi segala dugaan di dunia ini...aku tidak akan lagi pernah kecewa disebabkan oleh lelaki....hati aku perlu ada kekuatan untuk aku berdepan dengan cabaran mendatang....

Baru2 ini...aku telah membuktikan lagi yang aku seorang kekasih dan perempuan yang masih mempercayai kesucian cinta...walaupun aku sudah putus hubungan dengan si dia....tetapi...aku tidak pernah mencari pengganti bagi menggantikan tempat si dia dalam hati aku...hati aku masih luka...dan masih kosong...tetapi...si dia telah mula mencari pengganti bagi diri aku dalam hati dia....terbukti sekarang....kenapa Allah S.W.T. tidak mahu aku meneruskan hidup aku dengan si dia...terbukti sekarang segala sebab kenapa si dia betul2 mahu memutuskan hubungannya dengan diri aku....

Ya...aku bukanlah perempuan yang sempurna...aku bukanlah perempuan yang cantik dan bijak bertutur kata...aku bukan juga seorang perempuan yang sesempurna Siti Khadijah....tetapi...aku masih lagi seorang perempuan...yang mempunyai hati dan perasaan....yang masih lagi mengalirkan air mata tatkala di dalam kesakitan...bagi aku...si dia hanyalah mementingkan diri sendiri...si dia hanya membuat keputusan tanpa memikirkan hati2 yang bakal terguris...

Tidak mengapa...Allah itu Maha Adil...setiap perbuatan yang kita lakukan...masih ada pembalasan...jika perbuatan kita baik...baiklah balasan yang kita akan terima...tetapi..jika perbuatan kita jahat...selalu menyakitkan hati sesama manusia...balasannya pun akan setimpal dengan perbuatan kita....

Dan aku...aku sudah boleh tersenyum...kerana aku sudah mengetahui segala belang yang tersembunyi selama ini...belang yang berselindung di sebalik kata2 Islam...aku percaya....suatu hari nanti...pasti dia akan menerima pembalasan dari Nya....dan aku pasti...masih ada kebahagiaan yang menanti aku di hujung 'sana'....

Aku sudah mampu tersenyum......

4 comments:

KyRa CrysTal PinK said...

myra...jgn sedih2 yer...
kyra juga pernah alami aper yg myra alami..
insyaAllah..one day Myra akan jumper dgn lelaki yg lebih baik dari ex myra... WaniTa yg baik adalah untuk lelaki yg baik...
Be happy & smile alwayS kay..(^_^)

Myra said...

terima kasih kyra....saya da hepi da....harap2 kyra pun hepi2 jugak ngn boy kyra yg cute tu...korang memang sepadan...suka tgk...hi hi hi~

nakamura said...

salam kak...ejad nux komen gak nie...nie kali kedua type..xtaw nux publish cmne..hahhaha...ejad da bc da blog nie tp lmbat ckit hehhehe,,,,....kak jgn sedey ea...buat mase nie akak xyah cr penggnt agy..btol kate akak laki nie mmg byk kate2 manis....akak kenal dlu nga semua org..kenal aty budi setiap org...t bile da berkenan kawin jea br kapel..kan lebih romantik..kan2..hehheheh..akak skunk nie dux umh so seeloknye ejad rase akak tumpukan pade family terutama deli yg cute...hehehhe...bek syg deli lebih dr syg bf yg ntah pape...ala kak cm ejad selalu ckp..laki bukan sorunk la kumbg len byk agy...no need 2 worried k...cayok kak....ala bile akak da keje nnt...laki mane yg xnux...akak lak ley pilih nux yg mane...k...igt kak xsemestinye ape yg kite igin semua kite dpt da xsemesty nye ape yg kite xnux kite xdpt...ade gak bende yg kite xnux kite xdpt...contoh jatuh,,kite xnux kan tp kite sering je jatuh..ha cm2 la..hehhehe.pape pom ejad sokong akak...lek lu akak enjoy lu...rase bebas puas..heheheheh,....take care kak..

Myra said...

thanks ejad....memang akak xhingin da carik lagi....tawar hati da....lagipun akak muda lagi...akak nk enjoy puas2....hi hi hi....xsabar nak snap gamba ejad ngn dd kat kuantan....kita prektis tangkap gamba sama2....hi hi hi...