Pages

Sunday

Dulu Halimah Jongang....Sekarang Fatimah Juling....


Sebenarnya....apa motif pengarah drama Melayu ni keluarkan cerita2 macam ni????

Adakah mereka sudah kekeringan idea untuk menghasilkan drama komedi/santai lagi????

Sampai tergamak menghasilkan drama yang xberkualiti macam ni???

Pagi tadi...saya ada terbaca luahan seorang pelajar sekolah menengah yang telah diejek oleh rakan2 sekolahnya....rakan2nya menyanyikan lagu tema drama Halimah Jongan kerana disebabkan giginya jongang....!

Geram saya baca....kasihan...sedih....

Ini ke yang ingin diterapkan pada diri rakyat Malaysia???

Mana hilangnya sikap hormat menghormati...sopan santun kita as Malaysian???

Memang pengaruh media massa sangat kuat....tapi jika budaya dan sikap buruk yang disiarkan....hilanglah sikap murni rakyat Malaysia....

Terus terang saya katakan di sini bahawa...saya cukup benci dengan drama seumpama ini....lepas habis siri Halimah Jongang...keluar pula siri baru...Fatimah Juling....selepas ni...mungkin Omar Buncit...mungkin juga...Manan Sengau....mungkin juga Siti Cacat Otak...huh~

Hilang da etika yang selama ini tok nenek kita terapkan dalam diri....

Saya benci drama yang mempersendakan orang xsempurna....


5 comments:

Kehidupan said...

sebab tuh la saya da bann semua drama2 Melayu....

haha.

myra said...

xsemua yg xbagus....ada gak yg bagus....tp disebabkan drama2 yg cmni...org leh ilang respek nak tgk drama melayu....

Anonymous said...

Menghina, mempersendakan Islam! fatimah dan halimah adalah orang mulia!

Abby Fakesmile said...

Saya pun benciii!!!!disebabkan wyg itulah yg menyebabkan org malaysia zaman skrg mendapat idea untuk mengutuk dan menghina sedangkan ketentuan Allah sempurna..org sekarang dahlah fikiran kuat menghina..tak faham betullah..

Abby Fakesmile said...

Betul tu!