Pages

Monday

Saya Perlukan Motivasi Diri...


Sudah hampir 5 bulan saya rasa seperti kurang bersemangat....dan dalam tempoh itu...saya dapat rasakan yang saya banyak menerima musibah...dugaan...cabaran...

Dan baru sekarang...saya rasakan saya perlu berbuat sesuatu....

Saya perlu bangkit...menempuh dan lalui semua cabaran itu....

Saya perlu cari sendiri inisiatif untuk terus bermotivasi....dan saya perlu berkeyakinan dalam hidup saya...kerana..saya percaya...Allah sentiasa menolong hamba2Nya....

Selama ini..saya hanya berpura2 semangat menempuh hidup saya...tetapi...saya tau..saya sedang menipu diri saya....

Saya perlu bangkit lagi....dan hadapi semuanya dengan kuat....saya mampu...saya tersangat mampu....

Saya perlu memperbanyakkan membaca kisah2 orang2 yang berjaya...sebab saya juga mahu berjaya dalam hidup....saya mahu menjadi wanita yang berguna pada masyarakat kelak...saya mahu menjadi individu hebat seiring dengan perkembangan semasa....

Saya boleh lakukan!


No comments: