Pages

Wednesday

Updated~!

Yeah...!

I'm happy....happy...happy...

Photobucket

Can't wait for this 4th April.....hi hi hi...nak tau kenapa??? hi hi hi....tungguuuuuu~

Syhhhhh~

Photobucket

Harini telah membuktikan saya memang seorg yang pelupa...

Photobucket

Pagi2 lagi...sesampainya saya di kilang....saya baru terperasan...saya terlupa bawa handbag saya....pouch n diary sume ada dlm handbag saya.....

Lepas tu...masa saya nak punch card...saya hampir2 terbawa sekali card ke dalam lab....hu hu hu....

What's wrong with me today???

Ha ha ha....

Adakah ini disebabkan si Booncit saya??? Ataupun sebab saya memang ada penyakit alzheimer??

Booncit!!! Help meeee!!! Takotnye!

Si Boolat xnk jadi pelupa lagi......huk..huk..huk...~

Photobucket

Photobucket

Sejak akhir2 ni..saya terasa sangat leteyh.....bila fikir2 balik..banyak sangat perkara yang saya perlu settlekan.....

Experiment reports, LI reports, Statistic subject....pheww~

Agaknya...macam mana la kalau saya diberikan tanggungjawab yang lagi besar dari ni nanti.....

Dan saya baru sedar...zaman belajar di universiti sangat senang jika nak dibandingkan dengan zaman pekerjaan yang sememangnya mencabar dari segi fizikal dan mental....

Huh~

Photobucket

Apa yang perlu diterapkan dalam diri saya ialah....kesabaran dan kerajinan tahap dewa!

Photobucket

Sepanjang saya tidak mengemaskini blog saya....macam2 perkara dan cerita saya alami...sama ada di tempat kerja ataupun dalam diri saya sendiri....

Banyak sangat benda yang saya terfikir....

Dan perkara yang saya betul2 terfikir....ialah....sejauh mana seorang manusia mampu belajar dari pengalaman hidup....

Bagi saya....mereka yang banyak melakukan kesilapan....adalah mereka yang mempunyai pengalaman hidup yang sangat berharga.....berbanding dengan mereka yang menjalani kehidupan yang serba serbi sempurna....

Perkara ini timbul apabila saya perhatikan sikap jiran saya...yang tidak mahu langsung anak mereka terlibat dengan sebarang kesalahan...sehinggakan mereka takut anak lelaki mereka yang baru sahaja menerima keputusan SPM melakukan maksiat bersama kawan perempuan anak mereka.....dan pada akhir bulan April...mereka akan menikahkan anak lelaki mereka.....Alhamdulillah.....

Bagi saya....seseorang akan belajar tentang kehidupan ini setelah mereka melakukan kesilapan...dan mereka sedar tentang kesilapan mereka tu....

Saya sendiri banyak belajar dari kesilapan yang pernah saya buat.....mula2 memang saya rasa saya ni sangat useless sebab selalu melakukan kesilapan yang boleh memakan diri sendiri....tapi...dari sudut positif...saya pertimbangkan balik....dari kesilapan tu la saya belajar dan lama-kelamaan saya sedar...saya sudah matang sikit....hi hi hi..sikit jek....

Sekadar dengar pengalaman orang lain....sangat berbeza dengan mengalami sendiri pengalaman tu.....sangat2 berbeza....

Kesimpulannya di sini....manusia tidak dijadikan sempurna kerana Allah mahukan kita rasa pengalaman hidup di dunia.....kesempurnaan hanya akan terdapat di syurga kelak....






No comments: