Pages

Tuesday

Saya Lulus!!!

Alhamdulillah....

Akhirnya...keputusan subjek Statistic & Quality Control telah pun lulus...saya sangat2 bersyukur kerana subjek yang selama ini mengganggu emosi saya telah pun diluluskan setelah saya mengambil semula exam untuk subjek itu...secara automatik...kehidupan saya kembali normal...saya sudah menjadi manusia normal....Alhamdulillah...Thanks Allah....

Semuanya memang berlaku dengan hikmah yang terselindung di sebalik kejadian...

Saya sudah faham...kenapa saya gagal dulu...saya juga sudah faham..kenapa Allah berikan saya dugaan itu...secara bertimpa2.....kenapa saya kata bertimpa2? Sebab...Allah menduga saya dengan kegagalan saya bercinta....Allah juga menduga saya dengan gagalnya subjek Statistic ini....Allah menduga saya dengan kerosakan lappy saya....Allah menduga saya dengan gangguan kesihatan yang dialami oleh ayah saya.....

Dan akhirnya...saya bersyukur...kerana saya mampu melalui semua dugaan itu...kini..saya betul2 yakin bahawa Allah tidak akan menguji hambaNya sekiranya hambaNya itu tidak mampu untuk melalui dugaan olehNya....jadi...saya sudah belajar dari setiap kegagalan...dan perjalanan hidup saya masih panjang....harapan saya agar..kegagalan sekarang mampu menjadi guru kepada kehidupan saya yang akan datang....

Saya sedang melalui fasa kehidupan yang sebenar....saya bukan lagi kanak-kanak...saya mampu untuk berfikir secara matang...saya bukan budak sekolah...yang masih mengharapkan semuanya dari kedua ibubapa....saya sedang belajar untuk berdikari dan meneroka lebih banyak tentang kehidupan....saya yakin..saya mampu...

Saya tidak akan menangis lagi kerana kegagalan....


5 comments:

Lynda.CG said...

yup yup, there u go gal! everything happens fr a reason, remember that okeeeyyy. all the best fr ya:)

abu said...

tahniah my girl...
huahuahua..
aku ke pakwe die???
eh aku ke???

Myra said...

Lynda CG : thank you very much~ :p

Abu : hi hi hi....nanti ada orang jealous plak....anyway...thanks~

abu said...

sape jeles?
mira ke jeles

Myra said...

Abu : eleh B ni...mengada la tuh....