Pages

Saturday

Saya Suka Tengok Movies...

Hari ini...saya habiskan masa depan tv.....temankan Deli...yang sememangnya kesunyian tanpa Mama di sisi....saya memang jarang sekali menonton tv sejak mengenali internet....almaklumlah...bak kata orang tua2 "perak" bukan Perak...tau kan??

Tapi masa saya banyak dihabiskan menonton Disney Channel....sekarang ni pun masih lagi melayan katun Tarzan II..tadi Tarzan......saya memang suka filem2 keluaran Walt Disney...tak tahu la kenapa....tapi mungkin filem2 yang dikeluarkan produksi tu ringan dan santai untuk ditonton....disamping aksi2 romantis yang ditayangkan...serta lagu2 yang diselitkan sangat mendayu2...kadang2 saya pun turut dibuai perasaan ketika melayan filem keluaran Walt Disney ni....


Selain Tarzan..saya suka filem Mulan...bersemangat kalau saya menonton filem Mulan tau....Mulan ada semangat wanita....memang syok...dan seperti kebanyakan perempuan...saya pun suka tengok filem Enchanted...Cinderella....Snow White...Beauty & The Beast.....dan segala filem yang ada seorang puteri...dan puteranya....terbaru filem Princess & The Frog....

Adakah saya kebudak-budakan??? Hahaha...apa2 saja la...

Sebelum saya layan Disney Channel...saya layan Star Movies Channel...layan filem Twilight dan The Hot Chick...saya memang peminat filem Twilight...saya kan berhati lembut...layan je la filem Twilight walaupun pernah saya terbaca mengenai ketidak'best'an filem ini....ada yang kata filem ni mengarut la...tak logik la...Edward Cullen looks gay la...tapi...saya ni hanya perempuan biasa...suka dengan filem berunsurkan romantis dan drama....

Saya suka menonton filem komedi juga! Macam filem The Hot Chick...saya minta maaf kepada jiran saya yang sedang bersiap2 untuk pernikahan anak lelaki mereka esok...dan saudara serta saudari jiran saya kerana saya telah memecahkan keriuhan mereka dengan gelak tawa saya...seriously, that movie is funny as hell...and saya suka tengok Spence...even wajah beliau tidak kacak...tapi personaliti yang ada iras2 seorang wanita mampu menarik minat saya pada Spence...yeah...mungkin sebab itu...ramai slebriti lelaki Korea diidamkan oleh semua wanita diseluruh dunia...sebab mereka ada sedikit sifat feminin dalam diri mereka...dan membuatkan para wanita cair....haaaaa....

Filem Malaysia? Hurm.....terus terang...saya katakan...saya benci filem yang berunsurkan mat rempit atau apa saja jenis perlumbaan...dan filem yang selalu berkisarkan tentang gejala sosial....saya peminat filem2 Yasmin Ahmad....dan Afdlin Shauki...

Anda pula bagaimana?


No comments: