Pages

Thursday

What A 'Wonderful Day'~

What a wonderful day??! Ahaks! What a horrible day ada la!

1st snap mesti hodoh...ni tengah dalam production yang sangat panas...tudung pun da krekot da...rupa gini pun ada jugak Bangla yang nak mintak no fon...buta la diorg...

Cis bedebah! Harini banyak benor urgent project yang boss bagi...entah mana satu yang dia nak entah...project ni kata nak urgent...lepas tu project ni kata nak urgent....boleh dikatakan...sepanjang hari ni terperap dalam production yang gila2 panas xhengat...dengan bau ammonia lagi xhengat...nasib baik la ada seorang trainee baru masuk...boleh la tolong sikit2...gila horrible la tadi...

2nd snap menjadi...nampak cute dan chubby kan...ha ha ha...pipi saya hitam selepas itu..kerana terkena minyak dari former holder...ha ha ha...saja nak posing...testing sama ada cute lagi ke x walaupun berpeluh...poyo!

Dan sekarang..tengah mencari mood untuk menyiapkan report2 yang terbengkalai...dek kerana kelalaian saya juga...ha ha ha...padan muka...ini pun sudah terasa mengantuk yang tersangat...letih dan sakit kaki..jangan sebut la...semuanya da di tahap kritikal...

Tapi...nasib baik la harini fokus saya datang balik...so..saya bekerja dengan happy sekali...dengan semua orang saya berbual...walaupun saya sendiri tidak memahami sepatah apa pun yang diperbualkan mereka...kerana mereka semua berasal dari sebuah negara yang diberi nama Bangladesh....ha ha ha...

Dan harini juga saya sakit perut kerana mempersendakan seorang lab assistant yang boleh dikatakan half boy and half girl...jahatnya saya! Ha ha ha...alkisahnya...harini kami, R&D team, nak kena buat marketing sample menggunakan squid ink...saya telah ditugaskan untuk mengajar trainee baru menimbang bahan chemical dalam lab...dan saya serta Kak Yam membawa squid ink dalam bentuk powder ke dalam lab...lab assistant yang kami gelarkan Naufal(bukan nama sebenar) bertanyakan apa yang kami bawa tu...then...kami serentak menjawab ianya dakwat sotong...muka dia serta merta berubah...ha ha ha...Kak Yam masih tidak menyedari insiden muka berubah tu....lepas tu..saya terlepas cakap..."Siapa2 yang rasa diri dia sotong sila bantu ye...sotong ni busuk gila...!" Baru lah Kak Yam sedar....dan kami sama2 tergelak...jahat tak kami? Ha ha ha...tapi si Naufal yang bukan nama sebenar ni jenis orangnya tak kisah...dia lagi bangga beritahu kami yang dia akan dress up macam perempuan pada waktu malam....siap dengan pink wig! Yewww....teruk betul nyah sekor ni...siap boleh tunjuk gambar dia dengan boy dia atas katil lagi....saya nak termuntah bila ingatkan balik...ha ha ha...tapi..kadang2 kami rasa seronok bila dapat berbual dengan dia...sebab kami rasa benda tu sangat lawak...even dia cerita dengan bangga dan seriusnya....

Macam2 kisah la minggu ni...itu tak termasuk lagi kisah seorang clerk baru yang dilarang memakai seluar oleh suami dia....itu lagi pelik dan mengasihankan...saya sendiri tak berani untuk mencadangkan apa2 kerana saya masih bujang dan saya masih muda...erm...tapi..kadang2 saya rasa saya ni macam da tua...sebab da macam2 pengalaman dari kawan2 sekerja saya dengar....dari yang ke pondan...bini orang...perempuan yang ada bf2 dimuatkan dalam pek combo...huh~ pelbagai beb!

Whatever la...as long as saya mampu mendengar sudah...mana yang baik..kita jadikan tauladan...mana yang kurang baik saya jadikan sempadan....lagipun..perjalanan hidup saya masih bermula...saya baru je 22 tahun ye...:p

Semalam Si Booncit saya merajuk...hi hi hi...mesti muncung dia boleh sangkut hanger da....hi hi hi....


2 comments:

hOneyss said...

c booncit majuk sb bangla kco line ke?? heeee

Myra said...

hi hi hi...xde la....dia majuk sebab dia booncit...

ampun b....

hi hi hi...