Pages

Friday

Kesan Prunes & Green Tea.



Memang berkesan betul petua mama saya. Masa di rumah saya memang tak mengamalkan sangat makan buah prune dan minum green tea ni. Tapi, setelah berada di uni, barulah saya mengamalkan makan buah prune dan minum green tea ni. Yup, kedua2nya adalah makanan antioksida. So, kiranya kita boleh menyahtoksinkan atau detoks segala bahan kimia dalam badan la.

Saya masih belajar, xmampu untuk beli pati prune Innershine dan jenama green tea yang hebat. Saya hanya makan Sunsweet dan green tea cap BOH. Hi hi hi.Tapi dalam masa 2 minggu saya mengamalkan semua ni, saya dapat lihat kesan daripada kulit saya dan keselesaan perut saya. Hanya dalam masa 2 minggu je. Patut la mama saya cantik. Hi hi hi.

Selain itu, kemungkinan juga yang mendorong kulit saya kelihatan berseri adalah disebabkan oleh kekurangan saya makan makanan yang berat. Hanya sekali saja saya makan nasi dalam sehari. Lauk pauk biasa sahaja, yang penting ada buah dan sayur2an.

Yeah! Seperti yang sedia maklum, saya sudah mula berdiet. Tiada lagi dugaan makanan di sini. Hi hi hi. Bulan puasa pun nak dekat da. Jadi, saya mungkin akan kelihatan berseri di hari konvokesyen pada bulan 10 nanti. Hi hi hi.

Kempen 'Say No To Rice' masih dalam perbincangan antara saya dengan jadual aktiviti saya kerana sem ni saya ambil agak banyak la jugak subjek yang tough2 sebab saya nak bagi masa untuk sem2 depan dalam menyiapkan PSM saya. So, kalau sudah banyak subjek yang agak tough, tahap stress pun pastinya tough. Dan, tahap menyuapkan nasi ke dalam mulut pon balance dengan tahap stress. Kesimpulannya, STRESS+STARVING=0 DIET! Tak sama ye dengan equation internal energy. Hi hi hi.

3 comments:

Lynda.CG said...

mmg btul dedua tu bagus. cam adik lynda dia amalkan pati prune innershine tu tiap hari (tunang dia kaya bole belikan dia) mmg nmpk kulit & muka berseri2. smooth & glowing. x perlu make up!

Myra said...

mama pun da cantik sgt da...dulu kulit dia nampak kusam...tapi sekarang mmg berseri...ayah pun puji dia...prunes pun bagus utk cegah kanser serviks bg wanita...tambah susu badan utk wanita yg bf baby dorg...menarik kan!

EDDY DY said...

x tahu plak yng prune ni berkhasiat..ingatkan makanan ringan jer...nice info. Keep it up.