Pages

Saturday

Kuantan Bebas Plastik!

Hari tanpa plastik di Kuantan. Tapi saya telah dicas 20sen ketika membeli makanan di bahagian jual makanan tu (yg ada sosej, bebola sotong, ciken cop, etc.). Saya terlupa yang Kuantan sudah mengikut jejak langkah Pulau Pinang dengan mengadakan hari tanpa plastik. Then, timbullah kesedaran saya utk membeli beg hijau Giant. Hi hi hi. Prihatin itu penting setelah dikenakan 20sen utk beg plastik bebola sotong saya.

Sedih sangat hari ini sebab kalau tidak saya sudah bertolak ke Karak untuk berjumpa dengan si buah hati. Tapi, apakan daya, ada sahaja halangan yang tidak dapat dielakkan. Tapi, disebalik berita buruk itu, terselit berita gumbira! Ha ha ha. Saya tiba2 menjadi seorang OKB. Syhh! Ini rahsia.

Esok sudah hari Ahad. Sekejap je rasa. Tak lama lagi kita berpuasa. Lagi la rasa sekejap. Test 1 pun bakal menjelma. Ish2! Botak kepala. Habis la. Tapi xsabar nak bergraduasi.

Pssstt: Malam semalam saya tengok American Pie dengan rumet. Very nice movie. Malam ni nak recover balik segala ilmu yang terkeluar pada malam semalam.

1 comment:

Lynda.CG said...

sama cam selangor la setiap sabtu hari tanpa plastik. tp selalu lupa lastnya sumer brg buh dlm beg sindri, nasib beg besar cam gajah. tp bagus kan wat cmnih, moga2 ditambah hari supaya kurang plastik digunakan