Pages

Sunday

LOMO


Kamera lomo ni saya da tau lama da. Memang nak memiliki satu hari nanti. Tapi, hari ini, perasaan saya untuk memiliki kamera ni terus membuak2! Tak tahu la kenapa. Sebab cute kot. Dan baru2 ni saya ada dengar orang kata lomo ni da murah. Range harga RM60-RM85. Tapi kalau nak lagi mahal tu ada jugak la. Saya tak mampu nak beli mahal2. Hi hi hi.
Kamera lomo yang menjadi kegilaan remaja zaman sekarang.. rekabentuk kamera ni memang cantik dan unik . hasil capture dia pon leh tahan.Sebenarnya kamera lomo ni dah lama tercipta cuma femes kat malaysia lambat sikit. LOMO sendiri merupakan singkatan dari Leningradskoye Optiko-Mechanichesckoye Obyedinenie (Penggabungan Mekanis optik leningrad).Kamera lomo ni masih menggunakan filem gulung ala macam kamera lama tu . Sekarangkan jarang orang guna kamera filem kan kebanyakkan skrang guna kamera digital. Member2 yang menyukai lomo ni dan yang suka mengambil gambar menggunakan kamera LOMO boleh dipanggil sebagai "lomografer".-http://caipecai.blogspot.com/2010/09/kamera-lomo.html

2 comments:

ahmad jo said...

mcm kamera mainan je... hehe

Myra said...

kan! tp memang cute....macam2 jenama ada...