Pages

Wednesday

Poligami?!

Ini luahan hati saya. Saya tak suka la bila ada lelaki yang suka sangat cakap pasal poligami. Boleh plak tu kan, bila da cakap pasal poligami, segala mcm jenis hadis, sunnah, falsafah keluar. Tapi, bila cakap bab Islam yang lain, sunyi je. Takde plak nak kuar macam2 jenis falsafah bagai!

Ada tu plak boleh kata yang isteri yang tak bagi suami dia kawin lain sebagai tak bersyukur. WTF! Siapa yang tak bersyukur? Suami yang nak kawin lain tu da cukup bersyukur ke? Go to hell la! Setakat nak tindas perempuan guna cara Allah ni, xperlulah. Korang senang la cakap isteri yang berpoligami ni dapat payung emas dan kene redha dengan kehendak suami yang nak berpoligami. Tapi korang sedar tak cara korang bagi jiwa isteri tu terseksa dianggap zalim eventhough si isteri tu redha dengan tindakan korang demi anak2.

Please lah kaum lelaki yang berkeinginan kawin lain. Kalau korang nak tau, saya lebih respek pada lelaki yang berusaha untuk membahagiakan seorang isteri dia dan anak2. Lagi berkat kot hidup kalau isteri dan anak2 bahagia. Huh~!

Saya bukan benci poligami. Tapi saya benci attitude lelaki yang nak berpoligami.

No comments: