Pages

Friday

Skyline


Hurm. Tiba2 rasa nak buat review pasal filem Skyline ni. Haritu saya pergi tengok dengan rumet. Nak tenangkan fikiran selepas berhempas pulas menggoreng segala jalan pengiraan. LoL~! Kami memilih untuk menonton Skyline di GSC East Coast Mall, Kuantan. GSC situ lebih selesa berbanding GSC di Berjaya Megamall.

Ok. Berbalik pada filem Skyline ni. Bagi saya filem ni so-so. Takdelah gempak sangat. Sebab tak logik. Real memanglah nampak real. Tapi, bosan sikit. Tak banyak pelakon. Sebab dalam filem ni, semua penduduk LA kena sedut dengan alien. Dorang nak gunakan otak manusia untuk terus hidup. Action yang menarik hanya pada serangan dari Air Force. Tapi, filem ni tak berjaya menarik minta saya. Hancock lebih best. Even tak guna banyak pelakon. Mungkin filem ni nak try jadi macam filem Hancock. Tapi, tak berjaya.

Part sedih yang buat saya menangis adalah part paling last. Itu pun tak sempat saya nak kesat air mata, puuuppp! da terbukak lampu panggung. Cesss! Tu je ke part sedih? Yup. Kalau tak disebabkan nak jaga hati rumet yang ingin sangat menonton filem ni, saya da gelak da dalam wayang tengok beberapa aksi yang kelakar. Bagi dorang mungkin serius. Tapi, bagi saya, Kelakar! Tak logik!

No comments: