Pages

Friday

Hari Ini Saya Diuji Oleh Allah...

Saya telah duji oleh Allah. Ujian itu sangat berat bagi saya. Tapi, mungkin bagi kalian, ianya hanyalah ujian ringan. Tapi, bagi saya ujian itu sangat berat. Dan saya bersyukur kerana Allah telah pun kembalikan laptop saya seperti keadaan asal. Ya. Deli tertumpahkan air ke atas laptop kesayangan saya ni. Saya sangat panik! Lutut saya lemah. Saya tak mampu untuk berkata apa2. Laptop yang dulunya saya jaga seperti menatang minyak yang penuh tiba2 sahaja blank tanpa ada apa2 gambar yang keluar.

Hati saya seperti dihiris2 apabila melihat lappy saya tak bermaya untuk mengeluarkan gambar2. Setitik demi setitik air mata saya jatuh. Sambil melihatkan mama bertungkus lumus amikkan hair dryer untuk mengeringkan air dalam lappy saya. Bukan sikit air yang tumpah. Tapi banyak sangat! Satu jug! Dengan keadaan yang lemah, saya pun amik hair dryer dari tangan mama. Biarlah apa pun yang jadik. Saya nak laptop saya rosak di tangan saya sendiri. Saya keringkan di keseluruhan ruang dalam lappy saya. Sambil ditemani air mata.

Sedih sangat bila mengenangkan saya bakal kehilangan lappy saya. Sama seperti saya kehilangan lappy saya yang dulu. Saya sangat2 sayang dengan lappy saya. Saya betul2 tak boleh berpisah dengan lappy saya sendiri. Saya tak suka guna lappy orang lain. Sebab saya akan rasa kekok.

Setelah lebih kurang 15 minit saya keringkan lappy saya, saya cuba untuk buka kembali lappy saya. Berdebar sangat sebab saya betul2 berharap agar lappy saya kembali pada keadaan yang baik. Alhamdulillah. Semuanya sudah kembali kepada keadaan asal.

Sesungguhnya, saya betul2 sayangkan lappy saya yang ni. Tak siapa pon yang boleh sentuh dia dari saya. No one.

Alhamdulillah! Alhamdulillah! Alhamdulillah!

2 comments:

azhar said...

nasib baik laptop...kalau computer biasa tertumpah air conform hangus sbb volt dia tinggi xpasal2 kena gi repair..hehe

Myra said...

tu la pasal....bersyukur sgt2 lappy ni xde pape...kalau tak..xtau nak explain cmne...hi hi hi...