Pages

Saturday

Persamaan Foot Binding Di China Dengan Pemakaian High Heels Di Seluruh Dunia.




Kalau kita tengok budaya di China, foot binding adalah satu cara kaum wanita di sana amalkan untuk kelihatan cantik. Di mana semakin kecil kasut dan kaki diorang, dilihat semakin cantik oleh para kaum lelaki di sana.



Mengapa saya katakan foot binding ni ada persamaan dengan pemakaian high heels yang menjadi kegilaan para wanita di dunia sekarang? Kalau di China, foot binding bertujuan untuk cantik, tak kurang jugak dengan pemakaian high heels. Untuk cantik juga kan? Itu adalah salah satu persamaan.

Ada lagi satu persamaan. Nak tau?

OK. Foot binding akan menghasilkan bentuk kaki seperti ini:




Dan pemakaian high heels akan membentuk kaki seperti ini:



Amacam? Ada berani ke nak kelihatan seksi?? LoL~! Stick with my Hello Kitty Crocs....

5 comments:

Hana said...

eee~ mcm buruk je kaki jadi mcm tu

Ummi Alifya said...

ngeri lak tengok...

Myra said...

hana: tau xpe....nak sangat jadi seksi...kenalah terima kesannya...hi hi hi...pakai high heels time kawin jek nanti...:p

kak reen: saya pun ngeri nengok....busuk je kaki2 tu....

masshie mastura said...

OMG! teruknye kaki dye.

Myra said...

masshie: sayangilah kaki anda....hi hi hi...