Pages

Wednesday

Masalah Amirah!

Mama!!! Tension ni! Tiba2 rasa tension!

Duduk rumah pun fikiran berserabut jugak. Banyak pulak kerja2 tak settle. Bilik tidur sendiri  pun sangat kelam kabut.

Masalah!

Saya cuba nak senaraikan sebab2 saya rasa tertekan ni:
  1. Bilik bersepah2 dengan barang2 menjahit! Selimut tak lipat lagi....oh damn!
  2. Semalam tak exercise. Rasa tak selesa la! Argh!
  3. Order banyak pending...betul2 berusaha nak buat design yang customer mintak....hu hu hu...saya nak buat yang terbaik!!!
  4. Kredit habis lorr...!! Tak sempat nak keluar pegi kedai....eeeee!!
  5. Takde mood nak makan...sebab lauk tak sedap! Tak suka! Nak makan telurrrr!
  6. Baju koyak! Malas nak menjahit tapi membahaykan diri sendiri! AAAAAAA!
  7. Kurang minum air jarang @ skyjuice....ais da habis...tak suka minum air takde ais!
  8. Tingkap bilik tak buka lagi rupanya....hi hi hi...pengudaraan yang baik sangat penting ye untuk kesihatan anda! 
Ok, setiap masalah perlu ada penyelesaiannya....berikut adalah antara jalan penyelesaian yang harussss dan wajib saya buat! :
  1. Kemas bilik dengan serta merta! Jangan biarkan barang2 menjahit bersepah2 k....yang penting...selimut perlu dilipatkan segera!
  2. Ok...jam 6 petang nanti exercise k! Stabilkan mood dengan riadah k!!
  3. Lepas exercise, mandi, then pas solat Maghrib siapkan semua2 order2 yang susah2 tuh!!! Lagi satu jekkkk!
  4. Kejap lagi minta ayah tolong belikan topup....jangan lupa...bayar kat ayah!!
  5. Lepas kemas bilik, saya nak goreng telur yang sedap2...makan dengan roti! Yeahhhh!!!
  6. Lepas makan, duduk bersila dan mulakan menjahit baju kelawar yang terkoyak ni...hi hi hi...
  7. Ais sedang dalam proses pembekuan......
  8. Sekarang jugak saya bukak tingkap bilikkkk!!!
Yeay! Da dapat punca dan penyelesaian....tinggal masa untuk perlaksanaan pulak! Hi hi hi...daaaa~!

P/S Terima kasih blog saya....nanti kalau da cukup duit, saya upgrade blog yek....muah! xoxo~

No comments: