Pages

Sunday

JANGAN JADI PERAMPAS

Ada ke sape2 yang terasa dengan tajuk entri kali ini?? Ok. Kali ni saya nak dedahkan luahan hati seorang perempuan yang dapat merasakan keperitan yang dahsyat setelah bekas suami beliau meninggalkan beliau dan anak2nya. Jadikan sebagai pengajaran k!

JANGAN JADI PERAMPAS
by Mimie Saleh on Sunday, April 10, 2011 at 3:55pm

Just nak share something & bg peringatan pada adik2 perempuan yg kat FB ni dan jugak kwn2 perempuan kat FB nie.....mmg jodoh pertemuan kat tangan Allah....

klu Dia mengkehendaki sesuatu tu terjadi...ianya ttp akan terjadi..namun sy percaya...jodoh tu adalah sesuatu yg dtg dr usaha kite gak....pesanan sy ringkas jer....klu betul nk cari jodoh..JAUHILAH SUAMI ORG...mmg senang rse nk berkongsi..tp kite sendiri x jelas ngan apa yg kite rse,sb kite bkn dipihak yg 1 lagi....adakah kamu2 ini terlalu desparate nk berkawen hinggakan sanggup nk takel dan meruntuhkan kebahagiian org lain dan menyakiti hati wanita lain..

mungkin kamu2 akan bg jawapan..."AKU PUN CUMA NK BAHAGIA..MCM ORG LAIN..AKU ADA HATI DAN AKU ADA PERASAAN"....tp kejam sngtkah kamu sehinggakan kamu nk bina kebahagiian atas keruntuhan jiwa seorang manusia lain...Dlalam islam mmg ada POLIGAMI...tp,apakah tujuan POLIGAMI itu sebenarnya..adakah anda btl2 fhm?.....JIka kamu tidak bersedia berkongsi segelas minuman dan makanan dgn org lain...jangan sesekali kamu bermimpi untuk berkongsi suami dgn org lain.....sakit nya x der sape yg boleh menjelaskan sehinggalah ...satu hari nt kamu yg akan merasakannya...WALLAHUALAM....lain org..lain pandangan..saya hanya mengutarakan pandangan saya dari apa yang telah saya lalui......fikir2kan lah.........nk berbincang...silakan.....

Bagi saya, tiada istilah lain lagi untuk diberikan kepada seorang perampas suami orang ni iaitu desperado! Perempuan terdesak! Takut menjadi ANDALUSIA! Perempuan yang tak yakin dengan diri sendiri sebab tu amik laki orang yang jugak bodoh dan bahlul! 

2 comments:

IJAT360 said...

ni yang den tak gomar ni..rampas2 laki oghang ni..diorang ingat macam rampas kapal terbang ke..ngeh2.. ^_^ banyak lagi laki kek luar sana..tp kalu da jodoh nak buek cam no..hihi

iNNrPeAcE said...

iNN paling BENCI perampas!
siyes.. desprate nyer girl..
xde prasaan agaknyer apabila merampas kebahagiaan kaum sendiri..
huhuhuu~