Pages

Sunday

Nasi Goreng Sardin

Ini adalah kali kedua saya memasak nasi goreng sardin. 1st time saya buat nasi goreng ni masa kat hostel. Memang xtau nak masak apa. Yang ada cuma nasi, sardin and perencah nasi goreng. Hi hi hi. Apa lagi, timbullah idea nak buat nasi goreng sardin ni.... Didi langkah kana masa tu. Dia datang ke bilik saya dan habiskan nasi goreng sardin yang saya masak. Sampai sekarang dia ingat nasi goreng sardin saya. Dia cakap tak sama macam kat kedai. Wah! Tiba2 rasa kembang plak lubang hidung ni.

Senang jek nak masak nasi goreng ni....tak caye? Jom tengok resipi!

Bahan2 :
  • 2 bijik bawang besar (dikisar)
  • 6 ulas bawang putih (dikisar)
  • 9 bijik cili api (dikisar)
  • Sedikit pati ikan bilis (dikisar)
  • 2 ekor sardin
  • Nasi putih
  • Sayur campor
  • Daun bawang (dihiris)
  • Udang
  • Garam dan serbuk perasa.
Cara2 :
  • Tumis bahan yang dikisar sampai naik bau.
  • Masukkan sardin. Hancurkan kasar2. Masukkan garam dan serbuk perasa.
  • Masukkan udang dan sayur campor.
  • Masukkan nasi.
  • Masukkan daun bawang.
  • Makan!
Amacam? Betulkan? Senang dan cepat! Selamat mencuba~!

    2 comments:

    abu said...

    sdpnye nc grg... b mkn megi jek mlm ni...
    huhu

    Amirah said...

    alhamdulillah...megi pun rezeki jugak tau sayang.... bersyukur saja dengan nikmat yg diberiNya...pasti ada hikmah...:)