Pages

Saturday

Banyak cabaran yang sudah saya lalui. Kadang2 malu dengan orang2 sekeliling. Malu dengan diri sendiri. Saya cuba terima keadaan saya ni kerana ianya berpunca dari diri sendiri. Hidup saya penuh dengan kegagalan. Gagal dalam bercinta. Gagal dalam pelajaran. Gagal dalam menguruskan diri sendiri. Gagal buat macam2.

Kalau dulu, masa sekolah, saya la juara. Mama ayah bangga kalau saya naik ke atas pentas amik adiah. Tapi sekarang? Semua orang akan salahkan saya jika saya salahkan takdir. Ya!

Saya salahkan lelaki yang jadikan keadaan saya teruk macam ni. Disebabkan dia...saya hilang keyakinan pada diri sendiri. Disebabkan dia...saya tidak seceria gadis2 seusia saya. Di kala kawan2 saya seronok dengan kerjaya masing2...saya masih mencari2 hala tuju hidup saya. Semua orang tidak akan nampak kesedihan dari raut wajah saya. Tapi hati saya hancur! Semua benda saya tengok tanpa perasaan. Kalau saya gembira, ini bermakna saya terpaksa berpura2 kerana saya ingin melihat insan di keliling saya tidak perlu risau akan saya.

Saya terlalu menyesal mengenali lelaki itu. Dia happy jek dengan girlfriend dia sekarang. Dan saya terus terang. Saya tidak akan memaafkan lelaki yang buat hati saya hancur. Saya akan tetap terus menyumpah seranah dia kalau tiba2 saya teringat pasal dia.

Saya manusia biasa.

Sudah lama saya ingin membuka rasa hati ini. Setelah saya berfikir, saya rasa tak salah kalau saya luahkan dalam belog saya ni. Bukan ada sesiapa pun nak baca. Dan pada mereka yang sudi baca....saya faham...anda tidak akan dapat menjadi diri saya....kerana anda lebih mulia dari saya....

Sekarang saya cuba untuk mencari kegemilangan dalam diri saya. Saya cuba buat macam2. Saya buat bukan untuk orang lain. Tapi untuk diri saya sendiri. Saya akan pastikan lepas ni saya akan lebih berjaya daripada mereka yang selalu membuatkan saya cemburu dengan kejayaan mereka. Itu janji saya. I'm 23 and I won't do something that make me look stupid anymore!

ini kali terakhir aku kelihatan bodoh k....

Kalau ko bangga sangat dengan keding ko, tak payah nak sebarkan 1 malaya pasal kebaikan dia! Sebab aku da tau apa keburukan dia! Cukup meluat bila baca setiap pujian ko tu pada bekas bf aku! Kalau aku boleh hormat ex gf pada bf aku skang, apasal ko bodoh sangat untuk tak menghormati aku ha?! Pergi mampos la dengan spiro2 kepala batak ko tu! Ko da tak sayangkan privasi ko ke? sampaikan nak sebarkan kemesraan babi ko tu kat belog? hoi! aku benci gila la baca!am i look stupid? yes!!! aku memang la bodoh! tak macam ko yang pandai tah pape tuh! apa2 pun...yg buatkan aku bodoh tu...bf ko jugak! sedar diri sket k! orang lain pun ada pakwe gak weyh....! xde sampai nak menayang2 kat 1 alam ni! blah2!!!!!

1 comment:

abu said...

sabar k syg... even org len anggap syg mcm ne pon but in my heart u are always the best... xperlu bt pe unt bg b bangga kat syg... pe yg de skang pon b dh cukup bangga... biarla pe org nk ckp tntang diri kite... abaikan sume 2 sbb kite xkan dpt tutup mulut org... yg ptg kite tau pe kite buat n kite yakin ngan diri kite syg... always luv u...