Pages

Friday

Selesai Sudah Kes Didi~!

Yeah! Kalau ikutkan hati...memang nak upah peguam jek untuk saman malu kat mamat tu. Tapi nasib baik ramai pekerja yang cuba untuk membersihkan balik nama adik saya. Jangan ingat budak2 praktikal ni takde hak untuk mempertahankan diri masing2. Ya! Memang betul pun yang mereka perlu terima pressure kerja time praktikal ni. Tapi, mari kita lihat pressure yang macam mana untuk mereka hadapi.

Fikir la secara rasional. Kalau pressure pasal kerja, it's ok dude! Ko nak kasi selambak kerja dengan DD..ko bagi jek la. Tapi, kalau pressure tu sampai jatuhkan maruah dia, ko memang tak berhak la kan. Kalau iye pun ko boss....tapi ko still lagi xde hak nak marah2 dan jatuhkan maruah dia depan orang ramai. Tak cukup dengan tu....ko nak reveal nama adik aku kat FB untuk carik publisiti murahan. So, sekarang ni ko yang create the problem kan. Alhamdulillah. Allah da tunjukkan segala kebenarannya. Aku taknak burukkan ko la plak. Sebab nanti aku sama jek macam ko. So, better aku stop kat sini.

Ingatlah...kalau adik aku da habis belajar...dan sambung kerja kat situ...pangkat dia adalah lebih tinggi berbanding dengan ko. So, kesimpulannya, tak perlulah kita nak carik gaduh sebab pangkat kita sekarang lebih tinggi...sebab kadang2 orang yang ko marah tu...lebih mulia lagi pangkat dia di mata Allah. Bak kata ayah aku, ko balik muhasabah diri ko. Tengok wajah2 anak bini ko kat umah. Segala kekayaan ko takkan kekal kalau ko sentiasa membuatkan org doa benda2 yang buruk2 ke atas nikmat yang ko kecapi sekarang.

Itu sahaja luahan saya kat entry kali ini.

Tunggu sekejap jek lagi saya muncul dengan entry baru k~!