Pages

Wednesday

Perasaan Hari Ini | Bella & Iman | Ejad Ketot

Hari ni sangat penat, happy, stress....sume ada!

Penat sebab hari ini da siapkan 2 jenis biskut...2 adunan setiap jenis.... Mama saya asik membebel jek... Ye la..dia da siapkan 3 jenis biskut raya...tart, makmur and choc chips.... Saya belom start pape lagi.... So! Saya merajinkan diri siapkan 2 jenis biskut raya...bubble rice n semperitttt....Wah! Memang sukar nak percaya...yang saya ni rajin jugak orangnya....cekap plak tu! Hoi! Jangan perasan sangat ok! Orang meluat baca ko masuk bakul angkat sendiri pastu tetiba bobos plak bakul tu kan....tau malu! Watever....

Lepas menyibuk makan bersama2 orang yang berpuasa hari ini...terus saya bertapa dalam bilik untuk siapkan 2 bijik bantal yang sangat2 mencabar mental dan emosi saya. Mana taknya, banyak yang kene jahit dan gunting... Hampir menitis jugak air mata ni sambil siapkan bantal2 tu..... Dan inilah hasilnya....


Bayangkan...love kecik2 tu pun saya jahit....mau tak nangis! Dari jam 8 malam sampai jam 11 malam....1 jam untuk setiap bantal...tu pun da rasa mcm nak termuntah da.... Esok nak poskan terus!!!!

Happy?? Ermmm...sebabkan.....hi hi hi....sebab En. Saufi tiba2 jek jadik sweet.... Bahagia sangat2! Mood dia baik...sebab tu la dia sweet.... Alhamdulillah...dia da pun diterima untuk bekerja tetap sebagai web developer di salah sebuah syarikat ulung di Malaysia.....setelah 3 bulan menjalani pelbagai kesukaran menjawab test2...akhirnya....En. Saufi sudah bekerjaya.... Wallah! Saya pulak yang happy lebih2.... Pssttt! Dia da janji nak belanja saya tu....jap lagi dapat bonus....Wah! Harusssss sekali guwe sayang2 sama dia donggg!

Stress plak disebabkan terdapat pending order yang masih belom mampu disetelkan seperti yang dijadualkan.... Memandangkan ayah kata nak balik kampung....saya rasa nak menjerit jek....sebab saya da bajet betul2 masa untuk saya siapkan tempahan.... Warghhh!!! Tapi tadi sambil menjahit...sambil berfikir....saya buat keputusan nak buat yang termampu jek setakat ni...lain2 buat lepas balik kampung....

Tapi still stress!! Grrrrr~!

Nak hilangkan stress?? Main dengan kanak2 ini!


Salsabilla yang cun tapi macam ada ciri2 ketomboyan ye..... Hi hi hi... Kalau orang marah dia..dia melawan balik tau! Jangan main2......


Iman Umaira yang kaki tidur kalau berjalan shopping. Pantang masuk dalam kete...mesti nak terlentok! Ini lawan Bella. Bella takkan menang kalau berebut mainan dengan dia!

Seronok sangat layan dorang...sepanjang tumbesaran mereka ni..saya da dapat rasakan naluri keibuan dalam diri saya.... Dan surprisely...mereka suka dengan saya...dengan saya jek dorang nak dukung la..nak mandi la...nak bergurau la... Mana saya pergi dorang mesti ikut.... Kalau saya keluar rumah...dorang mesti nangis2 nak ikut! Saya da dapat rasa da macam mana saya akan rindukan dorang nanti..... dorang pun sama... Sedihnya! Hate this kind of feeling!

Daripada berduka...baik kita sama2 layan gambar yang dikirimkan dari Ejad kepada saya.....


Yang pendek tu Ejad... Yang tinggi tu orang Arab mana tah... Ejad kata dia eksiden....and perlukan derma untuk operate kaki dia....

But still Ejad nampak kelakar!!! LoL~!

No comments: