Pages

Thursday

Minggu Yang Penuh Dengan Kira2.

Minggu lepas dan minggu ni saya agak kepenatan dan keletihan kerana telah struggle dengan gigih untuk memahami pelbagai jenus kegunaan software bagi course saya. Tabah sangat sepanjang minggu berkenaan. Dan hari ini dengan rasminya saya mengisytiharkan yang saya demam. Best gilak! Sebab boleh bagi alasan kat diri sendiri supaya tidak perlu struggle hard sangat kerana kondisi badan tidak mengizinkan. Please manja2kan diri anda time tengah sakit ni ye. Sebab bila da sihat...saya kena push diri saya untuk settlekan beberapa project dan persiapan untuk test yang kedua...

Antara yang saya menggigihkan diri adalah untuk ini:


Yang ni just guna excel jek. Tapi saya tak pernah tau yang dalam excel ni boleh buat material balance. Haa....yang saya buat ni baru basic jek....nampak senang kan? Tapi, sebenarnya nombor2 tu ada kaitan antara satu sama lain. Kene tau buat equation that relate dengan process input.... Sebab nanti bila kita ubah nak scale up or scale down kan input dia...segala product yang terhasil otometikali calculated. Haaa...inilah dia permulaan bagi Chemical Engineering. Sape2 yang nak amik course ni...sememangnya kene tabah. Ha ha ha!


Haaa...ni plak salah satu contoh yang saya buat dari software MatLab. Nak buat memang senang. Tapi bila nak describe graph tu, agak la payahnya. Maklumlah, saya ni bukan genius. Tu yang lembap sket bab2 menafsir graph ni. Ha ha ha.

Actually ada 1 lagi yang saya tak tunjuk. Yang tu saya guna software VMWare. Lebih kurang jek macam Matlab. Sebab untuk process jugak. Yang tu maybe saya akan siapkan next week kot. Ada 3 report untuk tu. Gilos2! Please korang2 sume, doakan yang terbaik untuk saya k. Saya baru sahaja melangkah ke alam kejuruteraan nih. Hope sangat saya akan tabah.

Tetiba kan, saya terlupa pasal bantal2 yang belum siap dijahit. Ha ha ha... Hancurlah zaman kegemilangan saya kalau cenggini.... Aiyokkkk.... Sila tabah lagi. Hu hu hu....

No comments: