Pages

Wednesday

2 Tahun Sudah...

Pejam celik pejam celik.... 2 tahun sudah saya berkawan dengan En. Saufi.... Baru sekejap tu... Kalau dah kawin pon...anak baru nak masuk 2 orang.... hi hi hi.....

Saya tak rasa macam saya dah berkawan dengan dia dalam jangka masa yang lama.... Rasa macam baru kelmarin kenal dia....

Yes! Dia sangat menyeronokkan...

Kalau orang yang tak kenal dia...mesti tak banyak cakap dengan dia......

Tapi once saya da jadi perempuan dia.... Dia ok la....

Banyak buat kelakar.... Kalau dia sayang sangat...dia takkan tunjukkan...tapi dia akan tunjukkan sayang dia bila saya tak dapat nak jangka bila dia akan jadik sweet gila....

Unpredictable! Yeah!

Kalau boleh saya taknak kenal dia dengan lagi mendalam buat masa sekarang....simpan sedikit untuk alam rumah tangga....baru la ada variety dalam rumah tangga kitorang nanti....

Untuk 2 tahun ni...saya baru kenal dia sedikit sahaja...

Saya masih tak tahu sejarah dia yang dia still nak rahsiakan dari saya.... Saya respect dia.... Hormat dengan segala keputusan dia.... Saya rasa saya macam da matang la plak... hi hi hi....

Kalau dulu...2 tahun jek saya da rasa bosan gila...dan putus exactly tahun kedua berhubungan....

Tapi dengan En. Saufi ni...saya rasa tenang...

Alhamdulillah...study saya pon semakin baik...hasil dari semangat yang dia berikan.... Saya berusaha untuk diri saya.... Saya semakin sayangkan diri saya bila dengar motivasi dari En. Saufi....

Sangat positif, kan!

Dia ada ego sebagai seorang lelaki.... Dia tak mudah untuk mengucapkan kata cinta and other words related with love...poem, qoutes or anything else.....

Sebab tu bila sesekali dia ucapkan kata2 dari hati dia...saya rasa macam bunga2.... Sangat terharu actually.... Kadang2 menitis air mata saya.... So emoooo!

Saya suka cara dia.....yes!

Suara dia kat phone call pon sangat macho! Macam suara lelaki gagah... hi hi hi....cute!

Saya tak suka marah dia.... Saya tak suka tengking dia... Tapi saya suka manjakan dia macam dia tu anak saya.... Tak tau la kalau dia suka jadi anak saya kan... hi hi hi.... Yang paling penting...saya hormat dia sebagai seorang lelaki...sebab dia hormat saya sebagai kekasih dia....

Saya suka bila dia cakap pasal nak bina keluarga macam keluarga saya.....

Sebenarnya.. 4hb April adalah anniversary perkahwinan parents saya....dan kebetulan kami berkenalan and declare untuk setia antara satu sama lain.....

So, dia pon nak jadikan tarikh ni sebagai tarikh perkahwinan kami kelak... Lama lagi... Tak perlu terburu2 untuk itu... Jikalau ada jodoh...insyaallah....

Sekarang fokus saya adalah untuk mencapai kejayaan dalam pelajaran....dan fokus dia adalah untuk berjaya dalam kerjaya..... Ini semua adalah untuk anak2 kami nanti.... Hi hi hi....

Alhamdulillah...sekarang semuanya berjalan dengan lancar....semoga akan berterusan begini.....

Kepada En. Saufi, 
Tak perlu rasanya untuk saya bagi ucapan panjang2....sebab antara hati kita da tahu apa yang ingin diucapkan....like bluetooth! So, semoga awak dapat membimbing saya menjadi insan yang berguna dan jangan pernah jemu memberikan saya semangat untuk berjaya.... Thanks for this happiest 2 years moments~!




No comments: