Pages

Wednesday

Sup Sayur Mari Berdiet~!


Assalamualaikum belog,

Hari ini memang penat sangat2 mengeluarkan peluh kat gym. Merah padam muka saya semata2 dicabar oleh Didi. Fuh! So, selepas itu haruslah untuk berasa lapar giler kan. Haaa...ni saya update apa dinner saya malam ni.

SUP SAYUR MARI BERDIET!!!

Over tak nama sup sayur saya? Agak la kan! 

Ok la...sup sayur ni saya tak menggunakan minyak pon walau setitik. Dari situ dah nampak sihat kan?? He he he...Jom kita layan resipi k!

Bahan2:

1 bungkus perencah sup tulang
1/2 bungkus rempah sup
1 bungkus perencah sup sayur
1 kiub pati ikan bilis
Sedikit serbuk lada hitam
Sedikit garam
Sedikit serbuk Sesedap Rasa
Sawi
Broccoli
Carrot
Kubis
Cendawan
Fishball
Ayam bahagian dada
Air secukupnya

Cara2:

Campurkan kesemua bahan dan biarkan mendidih.

Mudah bukan??? Cuba la ye....sama2 kita jadik sihat. Lepas makan ni..saya terus minum green tea....naikkan metabolisma saya.....hi hi hi...

Ingat ye koranggggg....

"You are What You Eat!"

Daaaa....

No comments: