Pages

Wednesday

Luahan hati seorang perempuan....

Assalamualaikum belog~!

Sudah lama saya tidak menaip..... Entry kali ini adalah hanya sekadar luahan sekeping hati.....

Kadang2....manusia tak pernah menghargai apa yang mereka dapat sekarang...selepas hilang semuanya....barulah mereka dapat nampak kepentingan anugerah yang diberikan....

Kadang2....manusia tak pernah dapat anugerah yang indah....selalu diberikan musibah....tapi bila sudah dapat anugerah yang manusia lain tak dapat....anugerah itulah mereka anggap sebagai musibah.....

Kadang2....manusia yang selalu dapat musibah dalam hidup berjanji untuk menghancurkan apa yang datang padanya tanpa mengetahui itu adalah musbah atau anugerah....dan selalunya...manusia ini tak pernah kenal itu sebagai musibah dan anugerah walaupun dapat hidup bersama2 itu setelah sekian lama.....

Kadang2....manusia tidak tahu....yang dianggap musibah itu sebenarnya adalah anugerah yang tidak ternilai yang mereka dapat sepanjang dalam hidup mereka.....

Hari ini saya agak terkilan sebagai seorang yang bergelar perempuan. Pada lelaki...benda ini dianggap remeh. Tidak mengapalah....saya hanya melayan perasaan saya sebagai seorang perempuan....dan itu adalah normal...

......tipulah kalau saya katakan yang saya tak suka bila orang yang kita sayang beritahu satu dunia bahawasanya saya adalah perempuan yang berjaya menakluki hati dia...

......tipulah kalau saya katakan yang saya tak terharu bila orang yang kita sayang buat sesuatu yang bodoh kepada dunia untuk menyatakan sayang dia pada saya...

......tipulah kalau saya katakan yang saya rimas bila si dia berbual mengenai keluarga kami....

Cinta saya bukan sebab wang...harta....

Cukuplah sekadar berikan saya perhatian....kasih sayang....pengorbanan yang bodoh.......

Memang saya akui...saya seronok sangat kalau dapat hadiah...dapat makan sedap2.....

...tapi....

Saya perlukan teman untuk berbual dan berkongsi angan2.....luahan hati....cukuplah hanya sehari masa diperuntukkan untuk buat saya gembira........

Saya pasti...semua perempuan memerlukan cinta yang jujur...suci....bahagia....

Bukan saya seorang saja......

Saya akan berusaha untuk membahagiakan hubungan cinta saya.....sebab itu adalah tugas saya sebagai seorang perempuan.....sebab saya adalah kaum Hawa yang menceriakan hidup kaum Adam......

Insyaallah~!

No comments: