Pages

Sunday

Nasi Beriani | Psyllium Husk

Mak Jemah tak saya??


Assalamualaikum belog~!

Comel tak Mak Jemah kat atas ni? Mesti la comel kan! Budak ni baru dapat hidayah pakai tudung sejak balik dari Paris.... Masa baru balik dari Makkah haritu tak dapat hidayah lagi.... Balik dari Paris ngan London baru dapat hidayah untuk bertudung.... Bukan setakat bertudung sahaja, berkasut besar dan berhandbag juga..... Iyeee....da macam makcik2 da minah ni.... Tak faham betul!

Hari ini mama dan ayah bergabung tenaga masak nasi beriyani!! Wahhhhh..berlemak2 ye lunch hari ni.....dah la pagi tadi makan roti canai....omaigoddddd.....petang ni nak buat mee bandung pulakkkk....gila betul! 


Sedap sangat tau! Ayah kata nanti lepas pencen...dia nak bukak catering.... Saya betul2 setuju dengan cadangan ayah tu... Ayah kalau masak nasi beriani...memang mantopppp! Ni pun kalau tak saya nak tambah lagi....tapi kene bersabar...sebab nak kurus punya pasal....hi hi hi..bersederhana jek la lagi bagus.....

Lepas dari makan makanan berkolesterol ini, saya terus meneguk larutan psyllium husk.... Bagus untuk bowel movement....hik hik hik....boleh mengurangkan kolesterol dalam badan...merendahkan gula dalam darah...serta dapat membantu mengurangkan berat badan.....senang sangat nak bancuhnya....yang penting....dalam sehari jangan lebih 2 sudu besar psyllium husk.... Bahaya!!!

Ini la ghopanya!!

Ni saya beli kat farmasi.... Harga untuk 500 gram cuma RM19.90... FYI...benda alah ni kebiasaan digunakan dalam ubat2 kurus.... Tapi ubat kurus da campur2 dengan chemical subtance lain kan...ni ori punya.....hi hi hi...murah lagi.... dapatkan segera untuk penjagaan kesihatan yang optimum~!





3 comments:

ummi said...

wahhhh nak cuba jugak lah psyllium husk ni....hehe
oh ya,lawat blog ummi juga ya dear....

Anonymous said...

Farmasi mana lgi yg ada... saya da terputus bekalan.... urgent nk sngt minum...

Siti Azura Umar said...

Blh tahu cara minum psyllium husk ni