Pages

Wednesday

Cucur Gebu Dengan Cheese Gaya Saya~!


Assalamualaikum belog~!

Harini tercapai juga cita2 saya untuk membuat cucur yang gebu ni... Saya suka cucur macam ni tapi kosong...letak kuchai dan taugeh sahaja...then..cicah dengan chilli sauce...nyum2!!

Tapi tadi saya cuba letakkan cheddar cheese jugak....taste nyum nyum jugak~!



Wahhhh....cheese tu nampak soooo yummy kan! Lelehan cheese tu..sama dengan lelehan air liur saya....ha ha ha.....

Jom kita lihat resepi cucur gebu ni dulu~!

Bahan2:

1 biji bawang besar (dikisar)
Segenggam ikan bilis (dikisar)
2 1/2 cawan tepung gandum
1/2 packet Mauripan
Sedikit garam
Sedikit serbuk Secukup Rasa
Sedikit air untuk bancuhan tepung
1 sudu besar susu tepung
Daun kuchai

Cara2:

Satukan semua bahan dan bancuhkan dengan sedikit air. Jangan jadikan bancuhan cair. Memadai bahan dapat digaulkan dan disatukan. Biarkan bancuhan selama 1 jam sebelum digoreng.


Senangkan! Boleh buat bisnes kat pasar malam ni...senang jek nak carik duit.....hi hi hi....

Iman dan Bella pun suka dengan cucur gebu nih.....nyum2!!





No comments: