Pages

Thursday

Selamat Hari Raya~!


Assalamualaikum belog~!

Hurmmm...sudah lama belog ini ditinggalkan tanpa sebarang berita.... Di kampung bukannya tiada internet...cuma saya terlalu sibuk  menyiapkan juadah untuk hari raya..... Memang sudah menjadi tradisi keluarga sebelah ayah untuk meyediakan lauk pauk raya yang sangat banyak... 

Juadah hari raya kami mesti ada Sambal Goreng.... Versi kami adalah dengan menggunakan segala jenis organ dalaman lembu dan udang.... Memang tak boleh makan selalu... Hanya pada hari raya sahaja juadah ini akan dihidangkan.... Saya suka sambal goreng, tapi kena makan sedikit jek.... Takut...hi hi hi.... Selain daripada itu, ketupat dan rendang wajib ada pada hari raya..... Memang tidak lengkap jika tidak ada juadah tradisi itu....

Hari raya kali ni memang sangat meriah walaupun terdapat sedikit krisis dalaman.... Alhamdulillah...masing2 gembira dapat berjumpa setelah lama tidak berkumpul.... Penat tapi seronok.....

So, untuk entry kali ni..saya hanya mahu meletakkan gambar hari raya 2012 sebagai kenangan di dalam belog saya ni.....

Jom layan gambar2 hot~!


Bersama dengan adik lelaki, Nakip~!


Bersama dengan sepupu lelaki yang sangat tough...Faris~!


Menantu2 perempuan Arwah Wak Nasron~! Dari kiri: Mama, Aunty Ida dan Aunty Liza...


Ketupat yang digantung oleh Nakip~!


Mama dan Ayah~!


Sepupu2 cilik, Ijam dan Nabil~!


Sepupu dan adik perempuan saya... Sasa dan Didi~!


Didi menggayakan handbag ala2 mak datin Maktam~!


3 beautiful ladies~!


1..2..3...hakkkkK~!


Meriah sungguh mereka beraya dengan baju yang baru disiapkan malam sebelum raya...


With my gojes cousin...Sasa~!


At nyayi's house....Mama dan saya~!


Dania with my Ayah...


Newly bride...nyayi with her husband....may Allah bless ur relationship till the end...Ameen~!


Mama's family~! 

Meriah tak keluarga saya? 

Lupa nak bagitau...saya beraya di Kota Tinggi, Johor... Rumah mama dan ayah dekat jek....selang seli balik... Senang sangat....hi hi hi....

Malam raya kedua Maktam dan Paktam buat BBQ... Kambing ada...sotong...udang...ayam...sosej.... Pastu potong kek..... Meriah sangat....

Jom cuci mata lagi ye...


Membakooooo~!


Kambing????


Yayahhhh muncett~!


Sepupu2 cilik bermain sesama sendiri.....


Main lompat2~!




Kak Nana memang hebat kalau melompat....


Nabil pun nak melompat jugak...hi hi hi...


Maktam pon....alahaiii....hi hi hi...


Adik lelaki saya, Nakip bersama kezen saya, Sasa....


Adik2 perempuan yayah....


Kak Sulastri and Tini....Doktor dan bakal doktor...


Mama Yam dan Zaza...


Kek SR ni sedap gila sebab ada pisang....


May Allah bless all of u....Insyaallah...


Lepas bako kambing...kita bako mercun pulak...tutup telingaaa~!!!

Ok la..cukup setakat ni dulu ye..... Bubbye~!






No comments: