Pages

Thursday

Mengatasi Masalah Kulit Kering Pada Kaki~!

Assalamualaikum belog~!

Malam ni saya ada mood pulak nak buat entry pasal penjagaan kebersihan kaki.....


Ramai antara kita yang tak pandang pun pasal penjagaan kaki yang rapi....termasuk saya...saya tak pergi spa untuk urut2 kaki....malah takde plak nak suruh orang buat pedicure kat kaki saya... Sebab saya sedar..duit poket saya masih lagi diberi oleh parents saya...hi hi hi...

So...saya takkan jadikkan alasan itu untuk tidak menjaga kaki saya.... Terus terang saya katakan...kulit kaki saya agak sensitif...tak boleh kena sabun basuh baju... kadang2 kalau tak minum air banyak pon masalah kulit kaki akan timbul....

Masalah kaki saya adalah kulit kaki jadi kering....terutama di bahagian jari2 kaki dan tapak kaki....

Dengan itu..saya mencari jalan mengatasi masalah ini dengan cara yang sangat mudah, murah dan berkesan....

Apa yang anda perlukan adalah ini :


Vaseline atau any petroleum jelly

dan


Foot scrubber~! yang ni exactly macam saya punya...4in1...


Cara2nya ialah seperti berikut:

Mula2, ketika dah nak naik katil untuk tidur pada waktu malam...cuci dahulu kaki bersih2...dan keringkan dengan towel yg bersih dan kering k....

Then, sapukan vaseline ke keseluruhan kaki anda...pilihan anda untuk pakai stokin sangat bagus sekali....boleh la tidur dengan lena...

Keesokan paginya, ketika mandi, sental kaki anda dengan foot scrubber...ini bagi membolehkan anda mengeluarkan sel2 kulit mati yang telah lembut dengan berkesan....sental dengan sabun badan pon lagi ok....

Anda boleh perasan perbezaan sebelum dan selepas dengan ketara sekali.....

Amalkan setiap hari~!

That's all!

Nyte sume....


No comments: