Pages

Tuesday

Happy New Year~!


Assalamualaikum belog~!

Sweet tak pasangan kat atas ni....tak lama lagi perkahwinan diorang sudah pun mencecah 25 tahun....syukur ke hadrat Ilahi..... Merekalah yang telah melahirkan saya ke dunia yang indah ni.... Merekalah juga malaikat yang menjaga saya kat dunia ni.... Saya sangat sayang2kan mereka! Saya berharap anak2 saya pun akan menyayangi saya seperti mana saya menyayangi mereka..... Hi hi hi....


Thanks Pakcik Din sebab amikkan gambar ayah dan mama ni then rajin sangat menge'tag' saya kat muka mama....hi hi hi....am I look like my mama??? Wah....cantiknya saya...hi hi hi... *Didi marah kalau saya cakap muka saya macam mama...dia jeles gila...padahal rumet saya cakap saya ngan Didi macam kembar sebab rupa sama...hi hi hi..sengal!*

Ok la....azam saya untuk tahun baru 2013 Masihi ni....banyak sangat....macam2 nak buat....tapi yang lebih penting adalah focus on my study....ada lagi 3 semester left! Lepas tu boleh la saya kerja.....ops! Kawin dulu baru kerja.....hi hi hi....beruntongla sgt!

Saya rasa saya nak listkan azam2 saya dalam belog ni...supaya dapat mengingatkan saya tentang apa yang telah saya sendiri rancang untuk hidup saya.....ok tak? Ok la tu....*sendiri tanya sendiri jawab!*


Azam Baru 2013!!!

  • Menjawab final exam dengan bersungguh-sungguh! Ada lagi 4 papers left...which are; Engineering Mechanics, Unit Operation I, Analytical Chemistry and Chemical Reaction Engineering II.... Harap2 boleh lulus dengan cemerlang untuk subjek2 tersebut!!!
  • Start berpuasa sehingga bulan 6... Bukan sebab nak cantik...tapi sebab nak jaga kesihatan dan memperbaiki diri menjadi lebih baik.....I want to be a good mukminah! In Shaa Allah! 
  • Khatamkan Quran...sebab tahun 2012 baru khatam sekali.... Allah, bantulah aku!
  • Menyiapkan segala tempahan2 bantal customer...terlalu lambat dah ni....dan mereka sangat baik hati kerana bersabar.....alhamdulillah...
  • Start menyiapkan apa yang patut untuk majlis bulan 6 nanti...murah dan simple... Taknak susahkan mama dan ayah......
  • Bila dah masuk semester baru, start jek kelas...terus study sampai faham....nak pointer 4 flat! Jangan buat kerja last2 minute especially proposal URP (Undergraduate Research Project)...tambahkan ilmu...rajin2 cari kawan2 yang ada ilmu yang berkaitan tak kira la dalam atau luar kampus....tua atau muda.....
  • Paling penting..terlupa pulak...cari tempat praktikal..kawtim sehabis baik dengan HR diorang....yang pasti nak praktikal dekat dengan rumah...

Itu saja la setakat ini....lepas ni kalau ada lagi..saya tambahkan....kena focus pada exam esok and lusa dulu...then saya nak buat list yang proper...ni boleh dikatakan baru draft jek...hi hi hi....

Ok!



No comments: