Pages

Tuesday

Isu Majalah Hijabista~!


Assalamualaikum belog~!

Dah lama sebenarnya saya rasakan pemakaian tudung sekarang ada yang agak over....bila tengok majalah Hijabista...lagilahhh...alahai..kalau saya yang pakai gaya2 tu tak tau la saya ni kategori apa.....apa2 pun...perkongsian dari saudari Wardina Safiyyah sangat saya suka..kerana ini adalah kata2 yang berhemah dari seorang mukminah...kalau la saya yang nak sound...memang kasar la bunyiknya.....bese la...saya ni kan orang Johor....gurau pun gurau kasar....hi hi hi...

Tak lama dulu saya jugak pernah bangkitkan isu fesyen tudung ni....masa tu hijabster ni belum muncul lagi kot.....tyme ni sume baru nak up....haaa...pasal ada trend pakai brooch bapak besar kat kepala...butang la...bunga la....kalau kecik2 cinonet takpe...ni bapak besar tapak tangan haku nih duk setepek kat atas kepala.....!! Motif??

Ha ha ha...

Sekarang ni lagi advance...tu pasal dah ada magazine sendirik....kalau bese2 jek takpe....saya pernah jugak baca Hijabista ni...rumet punya.... Mak aih...kalau tunjukkan Iman mesti dia ketakutan sambil cakap "Badut....baduttt..."

Warna2 yang dimainkan cukup la terang benderang....tu belum kira dengan aksesori tah pape tu.... Kalau tak silap saya....Islam melarang kita pakai rantai sampai terkeluar dari labuh tudung kita.... Apatah lagi gelang2 yang dah rupa mcm2 tu.... Kalau betul amalkan ajaran Islam...nak berfesyen boleh jek.....Islam ada identiti fesyen tersendiri....warna2 lembut kan cantik...manis jek.....toksah la duk berhias dengan aksesori sarat...dah rupa pompuan Afrika nak kawin pun ado....haih!

Haa...saya lebih suka tengok pompuan2 muslimah yang berfesyen sweet2 gitu.....baju warna lembut2.....longgar2....no accesories...no heavy makeup....

Tak payah nak diikutkan hati sangat nak pamerkan perwatakan ranggi la...rock la...berkarisma kapoor la...bese2 sudah... Sembunyikan apa yang ada....jadikan ia sebagai secret weapons korang tu.... Nanti orang mesti cakap, "Hey! Tengok pompuan tu...tak padan dengan gaya innocent rupa2nya dia seorang pemain rugby wooo!!" *dialog ni perumpamaan jek*

Soooo....saya nak muhasabah diri.... 

xoxo




No comments: