Pages

Thursday

Resepi Kek Marble Coklat~!


Assalamualaikum belog~!

Harini 2 kali buat kek marble ni....bila Nakip ada kat rumah...memang kena masak jek la.... Kek marble ni memang resepi dari mama saya....dari kecik kitorang makan kek ni....sangat sedap.....bahan2 pulak sangat simple dan mudah didapati di dapur anda....hi hi hi....

Jom semak resepi kek ni...

Bahan2 :

125 gram Buttercup (sejuk pada suhu bilik)
150 gram gula castor
4 biji telur
Sedikit vanilla
3 sudu makan susu pekat
200 gram tepung naik sendiri
2 sudu makan coklat yang dicairkan

Cara2 membuatnya:

1. Pukul butter dan gula sehingga kembang.
2. Masukkan telur satu persatu. Pukul hingga kembang.
3. Masukkan vanilla dan susu pekat. Pukul rata.
4. Masukkan tepung sedikit demi sedikit dengan kelajuan perlahan. Panaskan oven pada suhu 150 degree Celcius.
5. Asingkan kepada 2 bahagian. 1 bahagian dimasukkan coklat dan gaul rata.
6. Masukkan ke dalam loyang secara berselang seli.
7. Bakar selama 1 jam atau sehingga masak.


Selamat mencuba~!

xoxo

9 comments:

mia said...

mira...ni munirah ump lah...kite nk nombor awak boleh.kite dh takde no awak sebb hp rosak.puas kite cari awak.ni no kite.0122039402/0176476197.sori terpaksa komen kat cni...huhu...kite kahwen hb ferbuary 2013 ni.huhu.. :-)

mia said...

mira....ni munira ump..puas kite cari awak.nak nombor.ni nombor kite, 0122039402/0176476197

Amirah md esa said...

ha ha ha...nak kawin dahhh?? wahhh..tahniah....hi hi hi....ok2...sy save no awak k....hi hi hi...

syamimi ilyana said...

150 gram gula castor sma dgn brp cwn??

Amirah md esa said...

saya timbang je sis...tak sukat pun dengan cawan...

nurazima haji mohinadin said...

vanilla tu essence vanila ke

Amirah md esa said...

yup sis...:)

Anonymous said...

coklat 2 nk msak mcm mane ye?

Anonymous said...

kalau sye gne serbuk coklat leh x?