Pages

Sunday

Md Esa's Roaster~!


Assalamualaikum belog~!

Malam semalam ayah yang masak dinner...sedap giler2! Dia kata nak buat nasi Arab....tapi apa yang dia buat ni..lebih sedap dari nasi Arab.....ayam dan nasik memang betul2 sedap......

Ayam tu ayah perap semalaman...tu yang rasa rosemary tu menusuk sampai ke daging ayam....pastu tak kering pon ayamnya...moist jek.....eeee...xboleh lupa la rasa ayam ni semalam.....kalah Kenny Roger's Roaster.....ini Md Esa's Roaster namanya....hi hi hi....


Nasik ni pun sedap....ayah letak serbuk beriani sikit...tumis ngan minyak sapi...pastu tumis bawang2 ngan rempah.....sedapppp....makan nasik saja pun dah sedap....makan dengan ayam bakar tu lagi sedap.....kentang tu pun sedap....nyum2! 

Terliur tak?

Ayah saya memang pandai masak......nanti saya nak kumpul modal...suh dia bukak restoran so that sume orang boleh rasa kesedapan masakan dia...hi hi hi....insyaallah...suatu hari nanti.....

xoxo



2 comments:

Siti Haslinda Sadiken said...

nak resepi boleh?? nampak sedap sgt!!

Amirah md esa said...

boleh....nanti saya tye ayah saya resepinya ye....:)