Pages

Monday

Walimatulurus....Insyaallah~!

Assalamualaikum belog~!

Pejam celik pejam celik, kami adik beradik dah semakin dewasa.... Ayah ngan mama pun dah tak kisah kalau kitorang bangkitkan isu perkahwinan dan alam rumah tangga.... 

Bulan 3 ni Didi akan bertunang dengan Ejad...setelah 5 tahun kapel...macam2 suka duka dorang lalui...saya tak kisah pun diorang nak bertunang dulu....sebab ada dalam perjanjian yang saya akan kawin dulu...ha ha ha.... Bulan 6 pula saya akan bertunang.... insyaallah..... majlis kitorang sangat simple....takde hantaran2....cuma bagi kek jek kat family pihak lelaki sebab dorang datang dari jauh... Macam Didi...family Ejad dari Kelantan...Saya pulak..family En.Saufi dari Pahang....

Tahun ni selesai majlis pertunangan saya dan Didi....insyaallah....semoga Allah merahmati perancangan kami....

Kami akan mengikat tali pertunangan selama setahun...ya...ramai yang akan menasihati supaya jangan diikat lama2.....tapi bagi kami....kalau dah xde jodoh sekalipun, tak bertunang pun dah boleh putus.....semuanya itu adalah kerja Allah...selagi kami tahu menjaga batas2 dan adab2 semasa dalam perhubungan ini.....insyaallah..kami akan terus memohon keberkatan dari Allah.... Dalam masa setahun ni kami akan melakukan macam2 perkara termasuklah pergi kursus kawin....dan buat HIV test.....

Untuk tidak menyusahkan ayah dan mama...saya dan Didi merancang untuk membuat majlis sama2...serentak.... Ayah ngan mama pun bersetuju..lebih mudah dan menjimatkan katanya..... tapi yang pasti....mesti meriah sebab ayah kata nak panggil barongan la....ghazal la...tapi itu tgk dulu....kalau ada bajet...boleh la buat....skang ni hanya ada 1 tahun 4 bulan nak merancang sume ni.....yang pasti masa kawin pun saya taknak hantaran dulang2 bagai tu.....tu boleh beli sendiri lepas kawin....yang penting kena ada gelang dan rantai....hi hi hi...demand uuuu!

Alhamdulillah....En.Saufi pun akan amik lesen kereta dan before kawin dia akan angkat sebuah kereta......tak kisah la kereta apa pun...asalkan boleh bawak saya jalan2....katanya nak honeymoon kat Manukan Island.....part ni baru la saya ngan dia sependapat...kalau tak...masing2 asyik nak argue jek....hi hi hi....kitorang memang suka jalan2.....kalau ada rezeki lebih..lepas kawin nanti saya nak ajak 1 family ke Korea.....En.Saufi mesti ok jek....hi hi hi...


Adakah En.Saufi meminati kereta ini disebabkan nama dia nak dekat dengan nama saya?? Hi hi hi....Nissan Almera lebih kurang jek kalau saya sebut Nissan Amirah......ha ha ha....


Ini la suasana Manukan Island....En.Saufi memang suka tempat2 macam ni..yang peliknya dia tak pandai berenang.....dia tau yang saya pandai berenang....so memang tak boleh la saya nak bersantai...mesti kena ajar dia berenang.....hi hi hi....

Semoga Allah akan merahmati semua perancangan kami.....


2 comments:

Farhanna Adnan said...

waaa tahniah yaa dah nak bertunang hehe :)

Amirah md esa said...

insyaallah sis......semuanya Allah yang tentukan.....hi hi hi...