Pages

Wednesday

Resepi Homemade Beef Patty~!


Assalamualaikum belog~!

Harini saya tak dapat nak ber'atkin'...tapi Deli masih meneruskan...hi hi hi... Untuk tidak mengecewakan adik saya tu...saya telah pun memasakkan beef patty untuk dia...saya tau..dia memang suka kalau saya buat macam ni....kelmarin saya buat chicken ball....tapi tak sempat nak amik gambar..laju betul masuk dalam perut dorang sume...hi hi hi....


Ni bekalan untuk beberapa hari..simpan dalam freezer...nak makan terus  goreng jek....senang keje....

Oklah..jom lihat resepi...

Homemade Beef Patty
Bahan2:

2 bungkus daging hancur jenama Ramly
1 biji bawang Holland saiz besar (dipotong dadu)
4 ulas bawang putih (dicincang)
Daun bawang (dihiris sederhana kasar)
3 sudu makan lada sulah yang telah ditumbuk
2 sudu makan serbuk kari
Sedikit garam
Sedikit minyak zaitun
1 biji telur

Cara2 membuatnya:

Campurkan dan gaulkan kesemua bahan dan perap selama 1 jam. 
Bentukkan mengikut citarasa.
Masukkan ke dalam freezer sebelum digoreng.

Siap~!

Selamat mencuba k.... (^.^)v



2 comments:

adda syuhada said...

wowww peberet jgk nih..mcm burger bakar jer daging dia..

Amirah md esa said...

boleh jugak buat mcm beger bakar kot...hi hi hi...