Pages

Friday

Cerita Minggu Ini~!


Salam Nuzul Quran kepada semua muslimin dan muslimat.... 

Gambar di atas merupakan material yang diberikan oleh seorang ustaz semasa ceramah agama di tempat praktikal saya, Malakoff-Lumut Power Plant....Bagusnya company itu ialah..masa2 kerja pon ada ceramah agama dan solat berjemaah....  Saya dan rakan2 praktikal yang lain tidak melepaskan peluang untuk mendengar ceramah tentang Nuzul Quran ni....


Pada hari Selasa yang lepas, tempat praktikal saya ada buat jamuan berbuka puasa bersama2 dengan anak2 yatim dari Parit, Perak di Swissgarden Resort, Lumut....


Iman Umaira pun ada....comel gila dia pakai baju kebaya dengan kain batik....pastu berlari2 gila2 macam orang jantan...bebas betul dia...ha ha ha....





Alhamdulillah...lauk pauk sangat banyak dan sedap2 belaka.... Ada nasi arab tapi lauk dia kambing....saya memang tak makan kambing...so terpaksa la makan nasi putih dan lauk2 kampung sahaja....yang paling penting saya suka kerabu perut dan pucuk ubi....nyum2...


Kenangan bersama2 rakan2 praktikal di Swiss Garden Resort~!



Haaaa...ni pulak saya dan mereka berbuka di Swissomelt Restaurant kat Sitiawan.... Macam biasa la...menu2 dia memang tak pernah mengecewakan saya....selalunya saya suka order Mee Nyonya atau Chicken Chop....tapi kali ni saya plih Nasi Lemak Special kerana perut saya tersangatlah laparnya.... Air pulak saya tak pernah kalau tak order Honey Lemon....air yang sangat menyegarkan...nyum2!




Inilah muka2 rakan2 saya yang datang dari pelbagai universiti di serata pelusuk dunia....hi hi hi....


Bergambar kenangan... Ada lagi 6 minggu saya bersama2 dengan mereka....


Finally, selamat berpuasa dan selamat membeli belah untuk aidilfitri yang bakal menjelma k....

Assalamualaikum!








3 comments:

Anonymous said...

salam..maaf saya ingin bertanya..bagaimana nak minta pratikal di malakoff lumut ini..

Anonymous said...

Assalam. Just asking. Boleh share tak experience saudari LI di Malakoff?

alongmusa@hotmail.com

Anonymous said...

Assalam. Just curious to know. Boleh share tak experience saudari LI dekat Malakoff. TQ

alongmusa@hotmail.com