Pages

Saturday

Saya dan Prudential~!


Assalamualaikum semua....

Inilah wajah terkini saya....makin gelap dan makin tembam....ha ha ha....nak buat macam mana...hati senang praktikal tempat yang kepupusan kaum wanita....nasib baik elaun masyuk....RM700.00...sape nak bagi elaun banyak tu...kerja turun naik boiler yang hanya setinggi 7 tingkat je....pastu pusing2kan valve yang sangatlah 'kecik'nya....ha ha ha...simple jek keje...

Ok la...apa2 pun saya tetap bersyukur di tempatkan di Malakoff - Lumut Power Plant....at least saya dapat belajar tentang steam and gas turbine....tahu macam mana tenaga eletrik dihasilkan....selalunya lelaki je yang berpengetahuan bidang2 teknikal...saya nak jugak tahu bab2 teknikal ni kan....taknak la jadik perempuan yang tahu bab2 mekap dan fesyen sahaja....saya nak jadik perempuan yang tahu semua hal....baru la bermanfaat sikit hidup saya ni....ye dak! *ayat2 motivasi diri...hu hu hu..*

Ok la...sepanjang ketiadaan saya di belog ni...macam2 aktiviti saya lakukan... yang paling akan memberi impak dalam kehidupan saya ialah...saya telah memilih jalan untuk menjual insurans....yeah! Saya nak jadik agen Prudential.... Whyyyyy???

Sebab2 saya nak jadi agen Prudential:

Firstly,
Saya nak sediakan peluang pekerjaan untuk diri saya sendiri sebaik sahaja saya tamat pengajian dalam masa setahun lagi...saya kalau boleh taknak menganggur....rezeki memang ditetapkan Allah...tapi sebagai manusia...kita tetap kena berusaha sebab kita tak tahu masa depan kita macam mana.....ini adalah salah satu usaha saya la ye....kalau rakan2 nak join Prudential macam saya...boleh la sms atau whatsapp saya... 013-9164178

Secondly,
Saya nak tolong orang....seperti yang telah diketahui umum...saya ni da bape kali keluar masuk hospital.....
hospital kerajaan pernah...hospital swasta pun pernah...yang paling selesa sudah tentu la hospital swasta....saya nak tolong kawan2 dan rakyat Malaysia yang lain untuk menikmati keselesaan dan menerima rawatan pantas dari hospital swasta....kesian tengok rakan2 yang menanggung sakit kerana lambat menerima rawatan di hospital kerajaan...paling sadis ada yang tak sempat pun dirawat....meninggal dunia terus.... nak sihat pun kita kena berusaha jugak....dengan membeli polisi insurans...itu adalah salah satu cara korang berusaha....bukannya mahal sangat pon....paling minimum korang hanya perlu membayar RM160/sebulan untuk memegang medical card bernilai RM500000....rawatan seumur hidup kotttt.... selain tu....insurans ni pon boleh ajar korang menabung....daripada duit habis beli macam2...baik beli Prudential insurance yang dah tentu2 akan menjamin kehidupan korang nanti.....beli tau!!

Lastly,
Saya nak kejar segala impian saya....saya nak kawinnnnn....so..kenalah carik duit cepat2....hi hi hi....

Gitulah kisahnya!!


Alhamdulillah...ini rezeki berbuka puasa tadi....mama masak bubur lambuk...mee kari tu Bari bagi...rojak tu ayah beli....sate tu kak Kiah bagi....sardine roll tu saya yang buat....pastu ada sambal loteh permintaan dari ayah....


Ni tiramisu comottt...saya la yang buat...ha ha ha....

K la...nak sambung main Candy Crush....da addicted ngan game tu....tak lepas2 stage 29....sakitttt hati gua!!!



6 comments:

CikNorlie said...

oo..mira LI kt boiler power plant..sama macam pakwe kite dulu..dia pun gas turbine gak, kat paka...cayok cayok..ganazz tu..

Amirah md esa said...

memang ganaz pon.....hu hu hu...memang xde orang pompuan keje situ....

khairulbasyirah said...

adventure keje sis.hihi.

Amirah md esa said...

berkorban untuk mencari sesuap nasi...hu hu hu...

Chaparela Cchaparela said...

Byk gler elaun..kalo tau prktikal c2 xper..ni elaun kat impsa stakat 4 rtus je sbln..x ckup boh..

Anonymous said...

Seronok ke LI dkt malakoff. Sb sy soom akan li dkt situ