Pages

Thursday

Cuti2 Malaysia~!


Assalamualaikum belog~!

Alhamdulillah kerana saya masih diberi kesempatan untuk mengarang post baru di belog saya yang tersayang ni... Alhamdulillah juga kerana saya telah pun selamat sampai ke bumi Gambang, Pahang ni.... Alhamdulillah sekali lagi kerana saya telah memasuki tahun yang terakhir sebelum saya menerima ijazah sarjana muda dalam bidang kejuruteraan kimia di UMP ini.... Alhamdulillah juga kerana saya sekarang menetap di rumah sewa yang sangat2 selesa... Alhamdulillah!


Alhamdulillah Saufi dah dapat lesen memandu kereta dan dia merupakan seorang pemandu yang sangat berhemah memandangkan saya sangat fobia menjadi penumpang di sebelah...hi hi hi... Thanks sayang...


Pada hari Jumaat yang lepas, saya telah pun bertolak balik ke Gambang, Pahang... Saya bertolak dengan Saufi... Sekarang ni dia willing untuk menjadi driver saya.... Dia taknak saya penat drive dari Lumut-Gambang... Haritu kitorang lunch kat Temerloh... Lepas Saufi selesai solat Jumaat...kitorang terus cari kedai ikan patin tempoyak kat tepi sungai Temerloh tu.... Alhamdulillah...dapat juga saya selesaikan masalah mengidam saya pada patin tempoyak orang2 Temerloh ni... Sedap sangat... Thanks kepada tunang saya kerana sanggup belanja saya makan ni...hi hi hi...


Setelah selesai mengangkat barang2 saya ke dalam rumah dan selesai mengenali seorang daripada housemate...kitorang ke Tanjung Lumpur untuk makan malam pulak...saya bawak sekali housemate saya sebab kesian pulak tinggal dia sorang2 kat rumah...hi hi hi....Saufi belanja makan seafood kat Ana Ikan Bakar....saya pilih ikan pari...Saufi pulak pilih 2 ekor sotong untuk digoreng tepung.... Makan besar dia malam tu...hi hi hi... Thanks sayang sebab belanja saya dan housemate makan sedap2....

Kesimpulan di sini, bila tunang saya tu datang jumpa saya...aktiviti kami ialah makan2....hi hi hi...


Keesokan harinya...Saufi bawa saya pergi rumah kakak dia di Kemaman.... Mula2 agak takut la jugak sebab kakak dia ni seorang polis....hi hi hi..tapi bila dah jumpa rasa seronok pulak.... Bakal anak2 saudara saya pun comel2 belaka.... Nadiah dengan Nazirah.... Sebenarnya kakak Saufi ni baru habis pantang....tapi anak2 dia masih di hospital kerana lahir pra matang.... FYI...kakak Saufi dapat anak kembar...lelaki dan perempuan.... Ini bermakna, Saufi ada la sikit2 gen kembar ni....sebab abang dia pon kembar.... Harap2 gen Saufi dengan gen saya tak ngam la untuk dapat baby kembar....hi hi hi... Saya dah tau rasa letih jaga 2 orang baby....tak sanggup dah....hi hi hi...


Semasa di Kemaman, Ejad ngan Didi ada belanja makan kat Pizza Hut.... Didi order pizza yang berkeju di bahagian crust...Saufi boleh terjatuh hati dengan rasa pizza tu.... Bila balik Kuantan semula...sebelum dia pulang ke KL...dia ajak saya makan di Pizza Hut di Megamall, Kuantan...dia cakap dia mengidam nak makan pizza yang sama semasa di Kemaman...hi hi hi...kelakar je.... tengok la muka comel dia tu.... Rinduuuu sangat2!

Esok dia datang....kitorang nak bercuti di Pulau Tioman pulak....hi hi hi....okeyh...kena siapkan LI report sekaranggg!

Bubbye~!


No comments: