Pages

Wednesday

Lab dan Saya~!


Assalamualaikum belog~!

Hari ini hari melepak di lab...siapkan kerja2 PSM yang masih berbaki... Macam biasa la tahap kepenatan menunggu experiment habis sangat la tinggi... Siyes penat gilakkk! Tunggu 3 jam untuk dapatkan 10mL air....nasib baik la equipment untuk analysis boleh booking di saat2 akhir...kalau tak hancus UMP tu kena belasah dengan HULK! Hi hi hi...

Ok la...perjalanan pemakanan diet saya macam hari sebelum ini...cuma kali ni saya makan hanya 2 kali je berikutan kesibukan aktiviti saya.....


Ni breakfast merangkap sekali dengan lunch saya...memandangkan saya tak boleh nak ulang alik dari rumah ke UMP...jadi inilah makanan saya untuk menampung tenaga menjalankan experiment.....alhamdulillah tak rasa lapar langsung sebab saya dah amik senjata rahsia saya pagi2...hi hi hi.... Ok la...untuk meal ni saya hanya makan 1/2 senduk nasi putih sahaja.... Sayur sawi tu saya rebus dengan halia.... Ikan cencaru tu saya salut dengan kunyit dan garam kemudian bakar...pastu air asam tu pertama kali saya buat tau! Tapi rasa macam Mama buat plak...hi hi hi...


Ini plak menu dinner saya....teringin nak makan scrambled egg...saya masak dengan 1 sudu teh butter....pastu melantak ikan cencaru bakar dengan sayur sawi siang tadi....dan nasi tu pun 1/2 senduk jugak....diharapkan kalori untuk harini tidak melebihi 1200kcal....

Saya tak minum air manis harini...minum air masak jek banyak2....weekend ni tunang saya nak datang....tak tahu la macam mana diet saya...mungkin sehari boleh kot makan apa sahaja dengan kuantiti yang munasabah...lagipun tunang saya tu suka berjalan2.....ok kot....hi hi hi...tengok je la macam mana nanti.....

Harini tak buat exercise pun sebab dah berperang kat lab...balik rumah terus tido...ha ha ha...




No comments: