Pages

Tuesday

Nasi Ayam Hainan~!


Inilah menu makan tengahari saya dan keluarga...alhamdulillah....

Semalam saya bagitau mama saya nak makan nasi ayam...pastu ayah suh saya buat nasi ayam hainan....soooo..ini adalah nasi ayam hainan pertama dari saya....hi hi hi...alhamdulillah sedap sangat!

Saya bukan nak puji diri sendiri pandai masak...tapi saya nak korang tau yang rasa sedap tu datangnya dari resepi yang saya google....hi hi hi...


Boleh la klik kat link atas ni utk resepi....saya ikut sebijik2...cuma saya terlupa nak beli daun bawang.....xde daun bawang pun sedap...apatah lagi kalau ada daun bawang...hi hi hi...


Ayam ni memang lembut sangat2....orang kata cair dalam mulut....petuanya jangan overcooked....just simply follow the recipe....puas hati sangat!


Dalam pukul 3 petang...dah licin dah nasi dalam periuk...hi hi hi....saya masak 5 pot untuk sumbat dalam tembolok 6 orang ni...hi hi hi...

Alhamdulillah..pasni nak buat lagi....hi hi hi...



2 comments:

Azie Kitchen said...

Wah nampak sangat sedap nasi ayam ni. Teringin lah pulak nak menjamahnya

Amirah md esa said...

hi hi hi....thanks sudi dtg belog saya....memang sedap sgt kak....sy ikut btul2 resepi akak ni..