Pages

Saturday

Masakan Hari Ini~!



Assalamualaikum belog~!

Alhamdulillah...keinginan tekak utk makan kari dah tercapai cuma...bukan kari daging tapi kari ayam....huhu...pegi Tesco nak cari daging tapi takde pon...last2 ayam jugak....takpelah...rezeki Allah....bersyukur je...

Ya! Saya yang masak kari.....dan ayah n Deli duk puji sebab sedap sgt.....hi hi hi...rahsianya...saya letak kerisik....petua dari mama saya...so masa dorang makan dorang konfius sape yang masak...hi hi hi... Malam ni nak buat roti jala....cicah ngan kuah kari yang pekat nihhh!!



Urap cekur ni mama yang buat...jiran kitorang ada bagi daun cekur sekai dengan ubi dia....so mama mengidam nak makan urap...trus dia buat...sedap jugak tau yang ni!!



Lastly....ni makanan petang untuk hari ini...saya buatkan popia goreng...inti dia saya tumiskan bawang merah...pastu letak udang geragau yg kering tu...goreng sampai bawang masak...pastu letak taugeh dan shredded carrot.....gaul sampai masak and kering....saya pecahkan telur sebiji...kacau sampai kering....letak garam gula sket....siap~!



Saufi wasapkan gambar anak2 sedara dia...kembar tak seiras...lelaki dan perempuan....hi hi hi...comel sgtttt! Saufi kata yang girl lagi ganas dari yg boy tu....Saufi dapat tak gen kembar? Harap2 ada la....kembar 3 trus....hi hi hi..boleh rehat 6 tahun....hi hi hi...


No comments: