Pages

Tuesday

Persediaan Perkahwinan Amirah~!



Assalamualaikum belog~!

First of all...

Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah...

Setelah selesai dengan jayanya majlis perkahwinan Didi dan Ejad...kini sudah tiba giliran saya untuk membuat persiapan perkahwinan saya sendiri...hi hi hi....

Inshaallah majlis di pihak saya akan berlangsung pada 13/12/2014 (Sabtu)... Manakala di pihak Saufi akan berlangsung pada 20/12/2014 (Sabtu).... Untuk pengetahuan semua, majlis akad nikah dan persandingan saya pada hari yang sama....sebabbbbbb saya kena balik ke Kuantan awal dan untuk mengelakkan dari sebarang aktiviti memasak sebab penattttt....hi hi hi... Sekali harung semua makan masa kenduri tu.....tak serabut dengan periuk belanga and pinggan mangkuk bagai kat dapur mama saya....hi hi hi....

Macam2 benda saya nak kena setel....alhamdulillah la my parents fully support khemah, pelamin, mekap, baju kawin, doorgift, hantaran untuk pihak lelaki, sweet table for kids....hi hi hi...Saufi just bagi hantaran RM10,000 utk topup belanja....saya keluarkan duit hanya utk cincin Saufi, hadiah dia, kad kawin (bahagi 2 dengan Saufi), guestbook....almaklumlah saya ni masih belajar dan hanya buat part time as an insurance agent je....hi hi hi...kira ok la tu kan~!

Untuk tema kahwin di pihak saya...untuk nikah, saya akan pakai baju warna krim....untuk sanding saya akan pakai baju warna putih while my parents akan pakai baju warna kuning or oren (not decided yet)....Saufi pun akan pakai baju warna putih dan family dia tak decide lagi nak pakai baju warna apa....but my wedding theme on that day is...yellow and orange!! Yeehaa!! Sangat terang warna dia kan....ye la...Didi kaler lembut2....xnak la orang dtg nnti bosan plak....so pilih je la kuning ngan oren....biar segar sket mata orang....fresshhhh~!

Di pihak Saufi pulak akan diadakan secara sederhana sahaja....takde pelamin2....save budget sket...hidup pas kawin tu yang penting.....makcik dia request utk kami kenakan busana berwarna pink campur cekelat.....dan saya rasa itu adalah warna nude pink.....ni pun saya rasa baju tempah je...design biasa2 je...yang penting juadah kenduri tu....ikan patin masak tempoyakkkkk! I loike!!

Ok la....sekarang ni kitorang sedang survey kad kawin....dan kitorang ada terjumpa kedai kawan Saufi....very nice design dia....and kena dengan citarasa saya....oh..FYI...saya tak suka kad kawin yang pelbagai rupa bentuk....konon2 very unique la....ok..saya tak suka...saya suka kertas A4 lipat empat....that's better....tapi takde la saya nak buat camtu...mau kena ketuk ngan ayah...hi hi hi...and lagi satu...saya tak suka design ada katun2 yg konon2 nampak cuteeeenyaaa....a big no for that....saya suka simple dan nampak macam lebih serius....heyyy...kawin bukan benda main2 tau.....hi hi hi...but for me it all depends on the personality of the bride and groom....saya dengan Saufi memang jenis soooo serious....hi hi hi....


Ni salah satu contoh la produk member Saufi...harga pun berpatutan....setel!

Lepas ni nak survey photographer pulak....ni yang paling saya lemah ni....da la saya ni tak cantik..pastu nak posing2 romantik plak dengan Saufi...eeee...geli geleman rasa!! Tugas saya kena cari idea gaya2 posing yg takkan membuatkan diri saya awkward nnti....jangan suh dukung2 dah la...memang aku saman kalau pinggang laki aku patahhh! Ha ha ha....

Part yang paling org tak amik kisah...pemilihan lagu sepanjang wedding ceremony tu berlangsung......saya suka english song sebab dia ada ciri2 romantik yang relax....lagu2 melayu pun ada cuma xberapa nak romantik....hi hi hi....itu nnti saya update next entry plak...

Guest book pulak saya dah jumpa satu tempat...memang best la...tu pun da setel and akan dishare utk next entry....

Cuci mata jap ye....





Pakej perkahwinan....pelamin Didi haritu memang puas hati la...cuma ada la yang tak best bila ada sedara mara cakap pelamin tak cantik....warna tak naik....hu hu hu...sedih gak la kan...kita dah bayar mahal2 and itulah citarasa kitorang tetiba ada org condemn....


Ni pelamin nikah Didi.....how could u say it not beautiful?

Ni pelamin sanding.....anything wrong with this pelamin? Takde warna ceria? Helloooooo...ni tema English....sebab tu la ada orang kata...if u have nothing good to say..don't say anything at all....syhhhh! Keep calm and be quiet....itu lebih baik kan?? But alhamdulillah all of our neighbor gave us compliments....and tetamu kehormat my dad pon happy to attend Didi's wedding ceremony....alhamdulillah....mana taknya 9 buah arabian canopy kot....hi hi hi....terkejut gak saya masa sampai umah....dah macam nak buat fashion show!!

On my wedding nanti....maybe cukuplah dengan 7 buah canopy je kot....sebab haritu Saufi macam takut je sebab ayah buat besar2an...hi hi hi...tp dgr ura2 la..ayah nak buat kat hotel utk wedding saya...ha h aha....lagi la kecut2 segala benda yg kembang kat Saufi tu...hi hi hi...comel sangat tunang saya ni tau!

Ok la.... pakej2 tu sume ayah ngan mama akan setelkan....

Bilik?

Kasut?

Hand bouquet?

Hantaran?

Doorgift?

Honeymoon? Hi hi hi...

Itu semua akan diupdate dalam next entry k~!

Bubbye!





3 comments:

S Dmiza said...

salam.. tumpang promote. kalau2 tengah mencari doorgift yg comel & berbaloi, boleh jenguk kat post sy ye. kot2 berkenan. just sharing. :)

bilakuinginshare.blogspot.com/2014/04/doorgift-fridge-magnet-comel-dan-murah.html?m=1

Aminol Shima Wedding Couture & Event said...

Tumpang lalu. Siapa-siapa yang tengah cari wedding planner untuk perkahwinan anda boleh datang jenguk blog kami, aminolshima.blogspot.com

https://www.deannaventure.com.my/ said...

Kepada yang masih mencari khidmat katering sila hubungi kami