Pages

Saturday

Pengalaman Awal Kehamilan.

Assalamualaikum belog~!

Alhamdulillah. Dah 6 minggu usia kandungan saya. Semalam, saya ke klinik disebabkan oleh rasa mencucuk yang saya rasa di perut saya. Risau la. Memang dah rancang untuk ke klinik bila usia kandungan 8 minggu. Tapi disebabkan kegusaran ini, Saufi bawa juga saya ke klinik. Sampai di klinik, doctor cek urine dan bagitau usia kandungan dan bila saya dijangka akan bersalin. Saya memang xsurprise dgn UPT. Saya cuma nak doctor buat ultrasound. Tapi, malangnya doctor syorkan utk datang lagi 2 minggu. Dia kata kalau scan sekarang pun takkan nampak lagi. Dia kata lagi, kalau nak buka buku pink pun tunggu usia kandungan 3 bulan. Cuma saya kene consume folic acid setiap hari. Takpelah. Sabar je la. Yang penting takde pape yang bahaya. Hi hi hi.

Di sini saya nak share simptom2 yang saya rasakan. Hi hi hi.


  1. Mengidam : Selera makan semakin membuak2 tapi lepas makan mesti muntah.
  2. Warna areola menjadi gelap : Light brown dah jadi dark brown. Hi hi hi.
  3. Kekejangan akibat implantasi : Cramp ni memang sakit. 2 minggu sebelum period sakit sangat sampai bagitahu mama yang saya nak period ni tapi sakit sangat.
  4. Kerap membuang air kecil : Sangat! Rasa tak puas nak kencing. 
  5. Keletihan : Memang letih! Sepanjang hari siang saya tidur.
  6. Breast sakit : Don't touch!
  7. Nausea : Penat...
  8. Deria rasa berubah : Everything seems to be so sweet for me now. Hi hi hi.
Apa2 pun, enjoy dengan semua pregnancy symptoms ni. Bukan selalu dapat rasa. Hi hi hi.




1 comment:

Nurul Aula A'Akif Fadzil said...

Syukur alhamdulilah.
Selamat menjalani pengalaman mengandung.
The best time for me alhamdulilah.
xoxo
Aula